Spik i foten...

är väl inget... här har man haft 6000 i ryggen! ;-DD

OK.... nästan....

.... och kanske inte riktigt "spikar" då....

..... men iallafall! ;-DD


Det har duggat tätt med snack om spikmattor kring mina öron den senaste tiden och jag har nyfiket läst lite mer och konstaterat att det vore *skoj* att testa. Speciellt som jag har en gubbe hemma som i princip ständigt gnäller över att han har ont i ryggen. Det skulle ju alltså kunna vara nått för oss båda... (två flugor på smällen)

Sagt och gjort, efter en lätt diskussion med gubben så väckte jag hans nyfikenhet och jag beställde en matta. I går kom den. Jag beställde
Shakti-mattan efter att ha hört flera prata positivt om den.



Båda barnen blev så klart supernyfikna och ville testa den taggiga mattan.

Och dom vågade!
Dom hade på sig en tunn tröja och 10-åringen låg 10 minuter utan problem och 4-åringen vågade hela 5 minuter! Jag är impad!!! Faaaaast.... det gav ju lite press på en annan så klart.
Om barnen låg på spikmattan med t-shirt utan att ens säga ett pip om att det gjorde ont så verkade det ju verkligen "chicken" om *jag* skulle ha en tröja på mig av feghet första gången... fniss...

Såååå.... det var bara att ta tjuren vid hornen och testa!

... och det gick bra!
Nåja, kanske inte det mjukaste skönaste jag haft under ryggen, men det ivar inte så farligt som jag trodde. Klart det var taggigt, men på nått sätt så var det inga problem att uthärda "taggarna". Lite äcklig känsla att vara "spetsad" fick jag när jag rörde mig för det kändes som taggarna fastnade lite i skinnet... ungefär som kardborreband. *fniss* Men som sagt, den perforerade känslan var falsk och jag läckte inte som ett såll när jag klev upp från mattan. Lite prickig på ryggen blev man ju så klart, men det går ju snabbt bort. 15 minuter vågade jag mig på - nästa gång (ikväll?) får det bli 20 min tror jag.  Ungarna körde var sitt pass innan dom gick och la sig ikväll oxå. Lite skoj att dom vill och vågar.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Men vad kul att du har skaffat en sådan! Jag har läst om dem nånstans och började fundera på om det kunde vara nåt för min till och från ryggömma make. Fortsätt gärna recencera - och verkar mattan vara lika bra som den låter kan du väl hojta till!? :-)



Gla´ påsk!!!

Postat av: Mysmasken

Intressant :D Blir lite sugen att testa...

2009-04-11 @ 06:23:49
URL: http://www.mysmasken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback