Vilken pyssel-påsk!

Järnspikar vad jag har scrappat i påsk! *nöjd*

Började på skärtorsdagen då jag åkte upp till Anna-Lena på eftermiddagen och blev kvar till 22-tiden ungefär. Blev skapligt många timmar, så även om vi gjorde avbrått för både fika och kvällsmat så rasslade jag ihop hela 6 sidor! Blev nästan imponerad själv. Hade med mig lite nyframkallade roliga kort så det kanske var det som gjorde susen.

Testade nämligen Crimson sist och pillade ihop lite olika storlekar och ramar på korten och det var så kul så! ;-) Har kört med Fujis "100-gratis" variant så fort jag kommit åt hela tiden så visst blev det här dyrare, men ärligt talat så har jag börjat tröttna rejält på det stora formatet fuji-korten kommer i. Svårscrappat om man vill ha med fler än ett foto på sidorna så det här var mycket skojigare.

Hur som helst, redan på påskdagen satt jag här och muttrade på kvällen att jag ville pyssla, men jag hade ingen lust att sätta mig ute i ladugården själv. (det mesta av mina pysselsaker som jag använder mest var kvar där ute sen min tripp till A-L) Gubben tyckte jag skulle "ringa en vän"... men jag misstänkte starkt att folk kanske har lite annat för sig på påskafton så där och trodde inte chanserna skulle vara så goda. ;-)  Jag satte mig och klippte lite stämplar istället som akut skrek att dom ville bli monterade.

Dagen efter - på påskdagen slog jag en pling till A-L igen... och se... där fanns en liten pysselsugen Höna! ;-) Hon hade dock ingen möjlighet att ta sig ner hit så jag smörade lite med gubben och fick klartecken utan allt för stora ansträngningar så jag susade än en gång norröver med pysselpackningen laddad. Blev några sköna timmar på seneftermiddagen-kvällskvisten innan jag blinkade nitton och bröt upp för kvällen. Kvällens skörd slutade på 4 sidor och jag somnade lycklig ännu en gång. ;-) Tänk vad lite pyssel kan göra för själen!

Har inte fotat nått ännu men det kommer väl misstänker jag. Har liksom haft prio på andra saker och bara varit människa över påsk. Härligt! Vackert väder gör inte saken sämre precis.

Nu har vi påsklov här men för egen del så är det väl inte speciellt mkt mindre jobb. Det finns att göra. Ska försöka ta rätt på sånna där saker man aldrig hinner med annars i företaget så nått lov för min del blir det nog sparsamt med.

Kommentarer
Postat av: Milo

Är hemskt nyfiken på foto!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback