Bilder från ridhuset

Nu finns bilderna från hoppclinicen med Peter Eriksson på flickr.

Kan ju säga att det är *s-k-i-t-svårt* att fota i ett ridhus! Även om det är ett av dom bättre ridhusen eftersom det är riktigt stort och gott om fönster och lampor och vi tyckte det var jätteljust där inne så tyckte verkligen inte våra kameror det. Trist! Det objektivet jag har att röra mig med var absolut inte det bästa upptäckte jag när jag började kolla på bilderna i datorn. Skillnaderna till ett *bättre* objektiv är väl bara si så där 20.000:- eller nått... så förvisso kan jag ju tills vidare nöja mig med mina grumliga/brusiga bilder.... ehr.

Några förhandstittar:





Lite synd att fotona blev så brusiga alltså så där grämer jag mig lite, men å andra sidan så försökte vi på alla sätt och vis att få nån bra inställning utan att dra upp ISO i första hand, men det gick bara inte. Så ISO åkte upp på max (1600) på min kamera och resultatet blev som det blev.

Men men, jag försöker att bortse från taskiga bilder och tänka på att jag ändå blivit ett par erfarenheter rikare och fått massor av träning i att fota motiv i rörelse - vilket inte är det lättaste! Mot slutet när vi fotade kunde vi knäppa av ett kort i exakt rätt ögonblick istället för att ta en hel serie bilder över hindret. Då var man liksom mera med på *var* man skulle fota för att få bästa bilden. Som sagt, man lär så länge man lever - det är det viktigaste.

I övrigt har jag bestämt mig för att detta skall bli en höst med MYCKET fotograferande! Jag vill lära mig massor och få mer erfarenhet så det ev. går att få ett litet ben till att stå på i företaget. Det är en dröm/ett mål med hösten. Sikta på stjärnorna och nå trädtopparna - tycker jag låter helt utmärkt. ;-) Man ska börja med det som är lättast att nå.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Men det är bättre att bilderna är lite brusiga än att det blir en massa rörelseoskärpa! :-)



Sant att de ljusstarka objektiven är ruggigt dyra, men nya kameramodeller blir som tur är bättre och bättre vad det gäller ISO - så när man ska byta nästa gång kanske det där problemet trots allt är eliminerat!?



Låter underbart med en massa foto i höst!!!:-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback