Blev man nått snyggare eller?

Ehhh, snyggare kanske är fel att säga - hur man än borstar en gris så är det ju alltid en gris som man säger, men nu har jag suttit med lektion nr 9 och läst om ansiktsretusch och som övning drog jag fram ett foto på undertecknad från förra sommaren.

Nåja, lite bättre blev det nog kanske, men sen är väl allt relativt och en smaksak hur man vill betona saker och ting.

Före längst upp och efter längst ner. (ifall nån skulle fundera... fniss)


Nu ska jag återgå och lyssna på lektion nr 10 som för övrigt är den sista som tillhör kursen och den handlar om att lära sig om hur man ska kunna skriva ut perfekta papperskopior. SEN är det dags att ta tag i mina 3 foton för examensuppgiften.... PHU! Som jag VÅNDAS över denna uppgift. Jag har iallafall lyckats få fram vilket budskap jag vill ha och vilka 3 bilder jag ska använda så det känns liiiiite bättre nu. Vill dock gå igenom alla lektioner innan jag sätter tänderna i den uppgiften.

TILLÄGG:
Måste bara slänga in ytterligare en bild med lite "prinsesskärpa". :-)



Rätt najz - eller? ;-)

Så, då kan vi återgå till det verkliga livet igen, men det var kul att se rätt trevlig ut på kort för
en gångs skull. Och faktiskt - jag gillade kortet jättemycket innan jag ens började peta på det med Photo Shop, och det är dottern som tog det med min gamla kamera förra sommaren när vi satt ute och hade picknik på gräsmattan. Jaha - en blivande fotograf där kanske? :-)

Och för att svarapå  
Annis kommentar - johoooo, det är visst minst 15 000 sidor handskrivet på engelska med 3000 redigerade kort som skall visas på tentan - SÅ DÄ SÅ! *nickar envist* 

..... känns iallafall så, men jag inser ju att det blir bra bara man tar det lugnt och fint och en sak i taget...
Tyvärr har jag en tendens i sånna här lägen att vilja vara (skapa något) Perfekt med minsta möjliga ansträngning. Jag är alltså LAT oxå. (ehr) Kanske inte världens bästa kombo, men å andra sidan är mitt motto: *det löser sig*, och faktiskt - det brukar det göra för det mesta. :-)

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Äsch, vad du gnäller!?! :-D Ska du inte ha nån sån där skriftlig mastodont-tenta också, på hela kursen, typ 15 000 sidor (som givetvis är på engelska...)??? ;-)



Skämt å sido...



Skulle verkligen va´ himla kul att lära sej lite bildbehandling "på riktigt" nån gång, säger jag bara. :-) Jag kan ju inte mer än vad jag själv har kommit på att man kan göra, och det är förmodligen inte mycket samt ofta både fel och tvärtemot vad man "ska"... Men det funkar ju till de egna husbehoven iallafall! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback