Då var man på plats igen då

Man är lite seg i kolan efter en heldag i huvudstaden.

Eller nåja, det är ju några timmar som tillbringats på tåget till och från så klart. Men det är banne mig värt det att åka tåg - såååå skönt att slippa köra, parkera osv. Och tänk när man ska hem och är trött i benen och huvudet... vad härlig att bara få sitta på sin plats, inte behöva styra eller vara uppmärksam på nått utan bara flyta med. Synd bara att det faktiskt är lite dyrt att ta tåget... sänk priserna så skulle fler begripa hur bra det är. ;-)

Men jäsiken vad det regnar här hemma nu. Det började på vägen hem faktiskt, så jag tror regnvädret har dragit sig norrut (ska spana in SMHIs radarbild och kolla om jag har rätt) och det fullkomligt ÖSER ner ute nu. Det var lite jobbigt att köra hem från tågstationen.... fick köra slalom mellan alla himla grodor som satt på vägen! Allt från små pyttisar som man bara såg när dom hoppade i princip till stora klossor som var som knytnäven. (dom syns!) Tycker det är lite hemskt att köra på dom.... fast det kanske inte är så bra att bara ha koll på grodorna för jag höll på att klippa ett rådjur istället... ehrrr.... något större och kanske bör undvikas mer än grodorna. ;-)

Nu känns det som ett horisontellt läge skulle vara rätt underbart.... och smälta all inspiration som flödat genom huvudet idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback