Fredagsmys med kokt kattmat...

Det är ju som bekant freeeedag och då tycker jag att det är läge för lite fredagsmys och lite god mat.

Nu är det bara jag och syster yster hemma för kvällen och vi är alltså två som skall äta. Jag överlåter val av fredagsmys-mat till henne, kan ju vara kul att få bestämma ibland.

- vad vill du ha för fredagsmys-mat ikväll (ledande fråga - betoning på MYS här...)
- Korv och Makaroner svaras det i självklar ton utan betänketid.
- hm... är det din fredagsmysmat frågar jag igen!
- JA!

OK, bara att falla till föga... här fredagsmysar vi med korv och makaroner!

Fast det höll på att bli korv och kokt kattmat. ;-D

När vattnet till makaronerna äntligen kokat upp så hällde jag direkt från plastburken (Tupperware) ner "makaronerna" (eller inte) i kastrullen. Noterar dock efter en sekund att "makaronerna" ser väldigt mörka och ibland färgglada ut mot vanligt.... slutar hälla, tittar vad jag håller på med och konstaterar att jag står och häller i kattmat (torrfoder) i kastrullen med kokande vatten.

Ja, men så där ja - mums fillibabba... här skapar vi nya maträtter.  (urk)

Gör om gör rätt.... så nu håller jag på att koka nytt vatten.

Har NOGA ställt undan kattmaten och kollat att jag fått fram burken med MAKARONER istället. Blir nog godare så. ;-D

Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Jamen vaddå!! Menar du att kattmaten inte kvalificerar sig som fredagsmys...? ;0) Ja ibland är det tur att man bjuder på sig själv.. hi, hi

Postat av: Hönan/Anna-Lena

Här valde barnen oxå fredagsmys mat... Blodpudding!!!

Ja, ja de fick väl det då, men jag gjorde mig en jätte räkmacka! Katten kom dock och smörade åt sig en ansenlig mängd räkor:-)

2009-08-21 @ 23:24:07
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie Carlsson

SKRATTAR Men du, fick katten smaka på "makaronerna", det kanske blev katt-fredags-mys, hi hi. Alla grannskapets katter kanske står i kö hos dig på fredagskvällarna framöver...

2009-08-22 @ 08:38:11
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback