Insjödagen...

överreklamerat "bjäfs"...  känns det som.

Vi var dit en sväng, men det var inte mkt som lockade två "medelålders" längre.. fniss.
Man känner sig gammal.

Inte ett kort tog jag heller fast jag hade kameran med mig.
Dels för att det kom en rejäl regnskur (fast då var vi inne i en affär som tur var!)
och dels för att det helt enkelt inte fanns nått skoj att ta på som föll mig i smaken.



Vill bara tipsa om en smart "regnkappa" till kameran som man enkelt kan ha med sig!

Ta en 3L påse (eller 5L om du vill ha mkt utrymme, eller du har större objektiv).
Gör ett hål i ena hörnet, trä över objektivet så du får hålet precis runt linsen längst ut.
Har du ett motljusskydd så skruvar du på det ÖVER plastpåsens kant! = inget läcker in den vägen.
Motljusskyddet är bra i sig då det ofta skyddar från regndroppar på linsen oxå!

Sen är det bara att ha "kameran i plastpåsen" så att säga. Enkelt och snabbt fixat vid en regnskur!
Plastpåsen tar ju rätt liten plats i fickan oxå... :-)

Se bara till att plastpåsen inte sticker ut över kanten så den syns på dina foton.

Du kan göra samma sak med en matkasse eller vad som helst om det blir akut! då kan man iallafall fortsätta fotografera om man behöver eller hinna söka bättre skydd utan att kameran far illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback