Mannen med full koll!

I morse när jag skulle äta frukost upptäcker jag att det inhandlats en ny smörask. Fantastiskt - då den gamla tog slut igår och ingen ny fanns att uppbringa i frysen.

Maken har alltså lyckats komma på den brillianta idén att faktiskt handla lite trots allt. (och sett vad som är slut osv)

Kruxet var bara att det är smörask "YY" som är inhandlad...  vi har kört med smörask "XX" i typ ett år eller nått. Jag frågade sonen när vi åt frukost (maken sov) varför vi har "YY" ???

- Ja, men pappa sa att det är ju det du vill ha!
- Dah.... typ för ett år sen eller nått ja!
suck....

Kanske ska berätta att maken äter inte smör alls på sina mackor... men eftersom han potentiellt gör mackor åt barnen åtminstonde TVÅ gånger i veckan + öppnar kylskåpsdörren minst 4ggr om dagen så BOOOOORDE han ju kanske ha koll på att det är smörask "XX" som befinner sig i kylen numera.  Eller?

Det kanske är för mkt begärt. Sorry.

Makens svar när jag undrade lite försiktigt när han väl vaknade var...
- ja, men hur ska JAG kunna ha koll då? Du brukar ju äta det där?
Jag: -Dahhh (igen) för en stund sen ja... typ ett år eller nått.... 


Maken: -Vet du hur stressad jag var igår med ungar, handling och pizza och klockan mycket osv osv ?
Jag: -välkommen i klubben!
Maken: -Ja, men det har väl inget att göra med vad du gör och hur jag hade det IGÅR?
Jag:  - tyst....  (tänker - oooooohhhh nej, inte alls dear. inte alls....) ;-DDD

Maken: -du får väl slänga bort asken då om du inte ska ha det.
Jag tänker (bäst så): - ohhh vilken fiffig lösning.

Sen kändes samtalet om smörasken som över. ;-DDD

Brukar inte skvallra på min man så här, men ibland undrar man ju... har makar (män) i allmänhet så här fantastiskt bra koll på saker och ting eller har jag lyckats hitta ett "måndagsexemplar"??? Går det att skicka dom på nån form av utbildning eller så?  


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag säger som jag alltid har sagt.... Det beror på Y-kromosomen!

Denna Y-kromosom ställer till med mycket! ;-) Den skyller jag alltid på när det är nåt med maken. (fniss)

Postat av: AnnaKK

Trodde du skulle haspla ur dej nåt om "skicka tillbaka dem" i sista meningen - men det var ju gulligt av dej att skriva utbildning istället! :-D



Tror inte det finns nån hushållsskola enkom för karlar, men nu när du ändå är inne på att bredda din firmas verksamhet litegrann så kan du ju fundera på att köra lite studiecirklar också!? Fotokurs A på måndagkvällar, fotokurs B på tisdagkvällar - och så ABC för karlar i hemmet på onsdagar och torsdagar! ;-)



Roligt att du har hittat ett macroobjektiv! :-) Jag har inte hunnit kolla annonserna än idag, men igår (under dagen iallafall) kom det inte in nåt som funkade för min del. Jag vågar nog inte köpa "grisen i säcken" utan vill träffa säljaren personligen för att kolla ordentligt på sakerna och göra upp affären mellan fyra ögon. :-) Så då får ju inte säljaren bo i norrbotten eller så, och helst inte ens norr om typ Jönköping... <:-)



Trevlig lördagkväll på dej! :-)

2009-08-29 @ 16:34:19
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har märkt att det är lite si och så med saker som inte är "viktigt" för min kära make. Men det brukar kunna hjälpa att förklara vad som är viktigt för mej, och då kan det bli rätt nästa gång. Sen får man ju välja sina strider....

2009-08-29 @ 17:20:37
URL: http://sarasscrap.blogg.se/
Postat av: Milo

fnissar lite Ja, det är nog män i ett nötskal! =) Förstår du hur bra vi har det här hemma! Två kvinnor, som båda städar, diskar, handlar, ser när saker är slut osv, har koll och frågar tonåringarna var de ska å när de kommer hem osv... =) Perfekt!



Hur går det med katterna då? Nyfiken ju!!!



Ang. smör förresten.. jag är skitnoga med att få det smöret jag vill ha... Bregott extrasaltat! mums SKulle nån komma hem med nåt annat, så hade de banne mig fått gå och handla nytt! Tycker andra smörsorter är äckliga... s



Kram

2009-09-02 @ 11:00:43
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback