Pestråttor och Glädjor

Visst är det skoj ibland att i ena stunden få spotta ur sig pestråttor och i nästa stund insupa glädjor? Tycker det hör livet till lite. Huvudsaken är att man avslutar med lite glädjor liksom... pestråttorna får inte hänga kvar och ta överhanden.

Här kommer några av mina pestråttor och glädjor som jag grubblat över idag.

Pestråtta: Att behöva springa UPP varje gång man ska göra nått i badrummet... upp för trappen, ner för trappen... börjar inse att det är rätt många gånger omdagen. :-D Vattnet är numera avstängt och bortkopplat på vår toa nere som skall renoveras. (pga vattenskada)
Glädja:  Att ha TVÅ badrum - så det finns ett som funkar om det andra skulle få en vattenläcka och behöva renoveras... !


Pestråtta:  Varför kan inte hästen promenera till grinden när han ser att klockan börjar närma sig "gå-in-dags" ??? 9 gånger av 10 får man gå till Långbortistan för att hämta honom i hagen.
Glädja: Jag har världens bästa häst - på alla sätt och vis.


Pestråtta:  Såååå mycket spännande man vill göra och sååååå lite tid. Undra om man kan sluta sova?
Glädja: Om jag får och kan göra 10 % av allt jag vill så är det i och för sig ändå mer än nog. ;-) Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna heter det ju. Om jag kommer till trädtopparna så skulle jag vara helnöjd med mig själv!


Pestråtta:  Att när man läser tidningen och tittar på en artikel om "träna efter din ålder" så måste man kika på siffrorna 40 och inte varken 20 eller 30.... (!)  Inte för att jag någonsin skulle komma på den befängda idén att börja träna i tränandets mening, men det var liksom det där med siffrorna som slog mig... *ehhrr*
Glädja:  Att man snart har 37 års erfarenhet av livet och faktiskt börjar få en hel del skinn på näsan. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback