ja, må hon leva...

uti hundrade år...

... eller i närheten...

Sitter och sjunger lite för mig själv samtidigt som jag äter frukost.
Skulle inte tro att det är nån annan här i huset som ens skulle komma på tanken... ändå har man tjatat i 16 år typ... sätter sig lite på depressionsnerven...  Sonen kom på det halvvägs in i sin frukost och sa Grattis iallafall, pålitlig kille! ;-)

Det finns nämligen bara EN ENDA DAG på hela året som jag verkligen skulle önska mig en gnutta uppmärksamhet av min familj... och det är just today. Mors dagar och julaftnar etc kan slänga sig i väggen, det spelar liksom ingen roll (julafton kan vara mysig på annat vis istället) men just *min dag* önskar jag vore så där speciell som den var när man var mindre. Bara för att man blir äldre och slutar fylla år så betyder det ju inte att man inte gillar lite sång och frukost på sängen liksom....

.... men näe.... i den här familjen *får man nöja sig* helt enkelt. Ibland får man ett grattis (jodå, oftast så!) och mellan varven kan man få en liten present eller nått oxå, kanske inte alltid på rätt dag eller så, men det spelar väl inte så stor roll? (JO, det spelar en jä-la stor roll!!!!! Ifall ni frågar mig alltså.) Notera att detta bara gäller dom vuxna i familjen eftersom jag sliter som ett djur för att upprätthålla traditionerna med sång, paket och frukost på sängen på barnens födelsedagar. Det är VIKTIGT!!!

Plogbilen tar sig en vända ute på vägen och så var det en helt vanlig dag igen... en vinterdag i december. Undra just hur mycket snö det kommit i natt egentligen?


Kommentarer
Postat av: Susanne

Stort grattis på den stora dagen! Vi ses imorgon :-)

2009-12-16 @ 08:55:18
Postat av: Emilia

Ett jättejättestort GRATTIS till dig!!!!!

2009-12-16 @ 09:18:48
Postat av: Ingrid - Inola

Ja må du leva, ja må du leva ...! Ett stort grattis från oss och hoppas att du får en bra dag! Här i Götet har det också börjat snöa, lite vita flingor singlar just nu ner genom luften. Mysigt värre! Kram Ingrid

Postat av: Sara

Grattis Lisa!

2009-12-16 @ 12:12:59
URL: http://sarasscrap.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Aj, då! Nu fick jag nästan dåligt samvete över att jag inte sjöng också för dej imorse! ;-)



Var lite rosslig i halsen då, tror jag bestämt!? Men nu har den klarnat, den klingande rösten... (Host-host!!!).



"Ja, må du leva - ja, må du leva, ja, må du leva ut i hundrade år" La-la-la-la!!! :-D

2009-12-16 @ 14:56:27
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Milo

Stort grattis!!! =) =) =)

Här serverar min fru frukost på sängen lite då och då... Första ggn var första advent, andra ggn var vår 1-årsdag... Mumma! =) =) Inom loppet av EN VECKA! =) =)



Kram

2009-12-16 @ 16:09:58
URL: http://fruarnalilja.se
Postat av: gunnel

Grattis lisa önskarGunnel o Katarina

2009-12-16 @ 18:14:17
Postat av: Kerstin

Jag gratulerar, jag gratulerar, hipp hipp hurra,fast det blev en dag försent....



Ha det så kul idag på öppet hus.



Kerstin

scrapregnbagslandet

2009-12-17 @ 06:31:00
Postat av: Ann-Louice

Hoppsan nu blev det pinsamnt för mig med...



Ja må hon leva. Ja må hon leva! Ja må hon leva uti hundrade år!



Ett fyrfaldigt leve för födelsedagsbarnet. HURRA HURRA HURRA HURRA!



Stor kram



Anne

2009-12-17 @ 08:17:52
URL: http://ann-louice.blogspot.com
Postat av: Chruss

Än en gång, GRATTIS!!!!

2009-12-17 @ 08:33:29
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback