Morgonstund...

... är en sömnig stund. ;-)

Kunde inte sova så länge, och för den delen så stod klockan på ringning 8.00 för att jag skulle hinna få i mig lite frukost innan vi ska ut och rida. På dagens pass står två hästar. Finns lite att göra med andra ord. ;-)

Ska rida stallägarens 4-åring (ok, 4½ är hon väl) som nyss kommit hem från inridning och vi ville testa lite och jobba en aning åt vårt håll, så som vi vill att hästarna skall kunna bli ridna. Det är en ½-lillasyster till min Móri så det är lite samma skrot och korn i botten på båda hästarna så jag känner igen en del saker. ;-) Rätt skoj för det är ett underbart lynne på dessa hästar. Otroligt snälla, lyhörda och sen har dom ett härligt busigt humör och massor av jävlar annamma vilket är på den positiva sidan av gränsen. Gäller att ligga på rätt sida annars blir det till en nackdel istället.

Nåja, det handlar om en kortis-ridtur eftersom hon är så ung och under utbildning. Sen blir det hästbyte och en tur på min egen så han får lite motion oxå. Kan han behöva. ;-) Det komiska med dessa två hästar är att dom är varandras motsatser i utseende. Lilja (hon heter så - lite komiskt va?) är isabellfärgad = väldigt ljus, lite gräddfärgad så där och smal som en liten trana. Móri är mörkbrun och inte direkt i närheten av något ord som förknippas med smal. *host*  Fast egentligen så är han faktiskt riktigt "hyfsad" i kroppen just nu, men smal vete 17 om han någonsin kommer att bli... han är inte riktigt en sån modell... han tillhör det grövre kavalleriet. ;-)

Sen är det typ lunch, dusch, ombyte och iväg på redovisningen av Siljanscupen. En fototävling för fotoklubbarna här runt siljan. Redovisas nere på Gagnefs fotoklubb så det blir ett stenkast att åka ungefär. Perfekt. Är med och tävlar i dom 3 klasser man kunde tävla i, men jag misstänker att man inte har så mycket att hämta hem. Fast å andra sidan har man ju ingen aning... det där hänger ju på "juryn" och vilka ögon dom ser med så att säga. Har man en bild som faller dom på läppen, ja, då är det bara att gratulera sig själv. ;-) Man kan ju liksom aldrig veta vad nån annan tycker om eller inte...

Nu ska jag njuta av en frukost med äggmackor och te. *smask* Tog mig tid att koka ägg för en gångs skull... Sen ska jag hänga på låset till Tim Holtz blogg när han släpper sin 6e tag. (brukar bli kl. 9.00 svensk tid)

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback