Muuu - då var det dags!

Nu ni, nu ska ni få se hur ett riktigt kossebadrum ser ut!
;-DD

Fast... nu är det ju inte så här att det står kossor där inne och mjölkmaskiner hänger på väggen precis, utan nu handlar det om *färgerna*. Just det - FÄRGERNA! Det är ju det som gör en ko. (eller nått)  För mig så gäller svart-vita kossor. Japp, sånna där äkta "bregott-kossor" - dom är mina favvisar. Men BARA i badrumet. Punkt! (ok, några har smitit ut i ladugården faktiskt...)

Har velat fram och tillbaka några vändor ang. detta och höll nästan på att ångra mig när vi skulle till och köpa kakel, men fick förnuftet tillbaka och insåg att om jag nu sagt det så länge så skulle jag bli besviken på mig själv om jag inte gjorde det där kossebadrummet nån gång. ;-)

Sen när vi väl kaklade så sa kakel-nissen att det var inne med svart-vit igen, men dom äldre (och syftade faktiskt på dom som var minst en generation ifrån undertecknad tack och lov!) vågade sällan ha svart-vitt. Dom siktade på lite mer natursten osv istället. (vilket jag oxå gillar jättemycket, men nu var det ju det här med kossorna...)
Ja, efter att ha konstaterat att jag är hipp oxå mitt i allt och kommer ha ett klassiskt badrum som står sig i många år så kände jag mig nöjd med mitt val trots allt. (funderade allt ett tag på vad jag gett mig in på)
Ja, är ni redo för en guidad tur?

I ett kossebadrum måste man ju ha en kosse-klocka! Har haft denna i badrummet förut och så klart måste den ju följa med. Den ska upp på skåpsväggen som syns längst ner i bild sen. Nu står den bara ovanpå skåpet tills vi hittat en bra krok/spik.


Krokar till handdukarna.
Så klart grööööna handdukar som symboliserar GRÄSET hos kossorna. ;-)  Det fina i kråksången är ju att det är enkelt att byta färger där inne nu - allt passar ju liksom till svart och vitt.

Handdukstork med fiskmåsar ovanför. Det sitter en platta med fiskmåsar på varje vägg = 4st totalt i badrummet. Så klart måste man ju ha fåglar där uppe i luften... ;-)

Vi bytte till ett mindre och mer isolerat fönster när vi ändå höll på. På så sätt fick vi mer vägg och plats för handdukstork och fimpade elementet under. Vi har ju vattenburen värme och handdukstorken funkar på så sätt som element oxå. (vi la även golvvärme - såååå härligt!)  Här syns lite poängen med mitt kossebadrum - dom svarta "kossefläckarna" som jag spridit ut lite här och var i badrummet! :-)  Tavlan som står i fönstret skulle ha varit upp på väggen, det handlar bara om en liten krok här med... hm. Smackade dit ett vykort ovanför toan som jag tycker är så härligt. Lite gröööön-saker i fönstret och en ko så klart!

Den här grejjen var jag engentligen emot från början. Men det var kakel-nissen som frågade om jag inte ville ha en "pelare" med dom svarta kakelplattorna i duschen så här. Absolut inte sa jag först... men sen när han snackat om det ett tag och jag funderat över natten så bestämde jag mig för att haka på det. Blev helt klart KANONBRA! Är nöjd med det. Blev nått som bröt av lite - precis som han sa. :-)  Han hade nog gjort ett och annat badrum kan man säga...

Det här är samma vy som det här! (ni får rulla ner till bilden) Skillnad va? ;-) Vi passade på att flytta högra väggen i duschen ca 2 dm när dom ändå skulle byta spånplattan i golvet under väggen eftersom fukten krypit under där med. Det var oxå ett smart drag kände vi båda när vi provduschade första gången. Jösses vad utrymme det fanns där nu! ;-)  Och sååå skönt med duschvägg istället för drapperi som bara slaskar och blir äckligt.


Här syns golvet oxå. Mörkgrå plattor, lite större ute på golvet mot i duschen. Ville ha ett mörkt golv, nästan svart för jag inbillade mig att det skulle vara snyggt. Och jag tror jag inbillade mig bra. Blev jättenöjd med det. Och så klart en grön matta (gräs ni vet) på golvet. (den är äppelgrön, men det syns inte så bra på fotot märker jag.

Så, det var rundvandringen i vårt "enorma" (inte) kossebadrum. ;-) Det blev klart precis innan jul så vi har kunnat använda det nu. HURRA HURRA. Tja, vad säger man? Nu önskar jag mig golvvärme i resten av huset, ett nytt kök och en ny hall oxå.... så det kan bli! ;-)

Phu, är skapligt mätt just nu. Har fullkomligt tryckt ner min absoluta favoriträtt nu under julhelgerna... gissa vad?
Det börjar på Lut och slutar på fisk. MUMS!!! Bara älskar denna maträtt... men det måste vara vanlig vit sås till, rätt tjock sådan. Sedan skall det vara skirat smör (smält smör) och massor av kryddpeppar som man kryddar på allt när man geggat ihop det till en härlig röra på tallriken. Inga ärtor eller bacon eller annat äckelpäckel till, nä bara kokt potatis, lutfisk och vit sås + kryddorna. Sanningen är att jag skulle kunna (och oftast nästan gör oxå) äta tills jag kräks. Så mycket kan jag trycka i mig. TUR man bara äter det ett par gånger om året.

So long - nu ska jag sätta mig och börja redigera kort på mig och Anna-Lena, för idag har vi fått leka lite i mini-studion som jag riggat upp. Skojsigt värre. Vi fnissade glatt eftersom man känner sig asfånig när man ska sitta och le som en uppsmajlad groda hela tiden... HAHA. Lite taskigt med den "naturliga" modellposen tror jag bestämt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Grattis till finfina "kosse-badrummet" - måste kännas skönt att allt är klart! Vilka härliga foton du har tagit i din studio - InkyWings Foto. Kram och god fortsättning!

Postat av: ulrica

Så tjusigt det blev i badrummet!! Stilrent med en skön personlig touch :).



kram Ulrica

2009-12-28 @ 09:50:41
URL: http://ulrica.org
Postat av: Susny

Så fint det blev, det duschrummet måste jag prova här framöver ;-)



Lutfisk är också en av mina julfavoriter, och jag äter rätten precis som du. I år blev det dock ingen lutfisk eftersom jag var upptagen med att fira hela 4 julaftnar, alla utan lutfisk.



Gott nytt år, kram Susanne

2009-12-28 @ 10:37:24
URL: http://susny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback