önska önska runt i ring...

önska kostar ingenting...

Och YES YES YES!
Igår var det 1a december och vi vaknade till -4 grader och ungefär 3 fjun med snö på backen, precis lagom så det såg lite vitt ut ute. HÄRLIGA TIDER!

Idag vaknade vi till -11 grader (not lika härligt, det är lite kallt när man inte är van) men himlen är blå med lätta fjädermoln bara och solen börjar ta sig upp över kanten... såååå fint.

Hm, man kanske ska ta och göra en lätt påpälsning och ut en snabbis med kameran.

Sorterandet av pysselhörnan har börjat. Jag inväntar lite "hurtsar" att plocka in mina förvaringslådor i och sen ska vi rocka loss lite mer.

Fick en smart idé om att ta bort några garderober i pysselhörnan eftersom dom ändå inte används till garderober. Nemas problemas sa gubben, MEN....

(hatar när det kommer ett "men")

Då innebär det föjande:
Ta bort garderober
Sätta dit en bit matta eller byta matta i hela korridoren...(ehr?)
Tapetsera väggen (+ en bit vid badrummet som oxå skall göras som hänger ihop liksom...)
Fixa taklister
Måla taket (!)

Och innan något av allt detta ens kan påbörjas så måste HELA min pysselhörna förflyttas från denna plats till en annan icke existerande plats i huset under tiden.  YEAH. typ...  Och det lär ju inte ta en kväll att fixa ovanstående precis, och det är absolut inte fixt och färdigt före jul...

Visst får man smarta idéer ibland? ;-DD

Behöver jag säga att garderoberna får vara kvar en stund till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback