"Studio-foton"

Phew, det tar sin tid att sitta och redigera foton upptäckte jag. Snacka om att man är lite ringrostig... var ett tag sedan jag pysslade med det "manuellt" om man säger så. Lätt att fixa med actions etc på andra bildern, men när det gäller människor och ansikten är det inte alltid säkert att det blir så himla piffigt att stöpa alla i samma form.

Här är några av dom foton jag tog igår på div familjemedlemmar.

Första försökskaniner blev brorsan och hans tjej. :-)

Alltså, det är klart man tar chansen när man får en sån här bild - eller hur? HAHA! OK, den här kom faktiskt på slutet när dom tinat upp lite och började bli varma i kläderna... fniss... söta va? 

Ok, ok.... glöm den där, och titta på dom här snyggingarna istället.





Ja, inte så pjåkigt tycker jag själv iallafall, å andra sidan så är jag ingen pedant när det gäller varken det ena eller det andra så det kan ju finnas dom som tycker annorlunda. ;-) 

Jag har alltså använt mina studioblixtar som köptes från Kaffebrus.com och det var det här kittet jag köpte. Sen hur man sätter upp blixtar, ljus etc har jag egentligen ingen aning om. Jag gjorde som vi testat en gång i fotoklubben + sånt jag läst om i div tidningar etc ang. studioljus. Antar att det är bara att testa sig fram friskt tills man hittar på något man är nöjd med helt enkelt.

Tog ju kort på ungarna oxå och jag har hunnit fixa i ordning kortet på Daniel (storebror).



Fick iallafall ett normalt kort, annars var det mycket spex och tok på pojkarna som skulle fotas. :-) (you'll see!)

Sen måste jag visa våra charmiga tomte, han lyckades jag inte släpa in i studion däremot så här får ni nöja er med ett helt vardagligt kort. ;-)

Och så våran gran. Ni kommer väl ihåg min lilla utmaning från igår att ta kort på en julgran? Här kommer mitt bidrag:



och ett bonuskort med ett litet "utdrag" från granen:

Nu ska jag försöka gå och göra nått annat ett slag. Har häckat här vid datorn en stund och börjar bli lite stel på dom flesta ställen...  Ser föresten ut som jag ska försöka skura golvet på ett ställe, båda kattorna har varit och krafsat på en fläck nu så det måste vara nått som luktar där... isch....

Får återkomma med fler foton från julaftons lilla fotostund senare.


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vad kul med riktiga blixtar och egen studio! :-D Ska bli roligt att följa de fortsatta experimenten, för du lovar väl att du visar upp dem också här!?



Det fotot där broder och flickvän båda tittar in i kameran och ler stort är jättefint. Blixtljuset träffade nog också allra bäst på det fotot, tror jag.



Så avancerade fotojulklappar blev det inte för min del, men den tredje delen av Scott Kelbys digitalfotoböcker fanns iallafall i "tomtesäcken". :-) Står förresten mycket om blixtar och porträttfotografering/studiofotografering i den, så om du inte redan har den så... :-)



God fortsättning på julhelgen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback