Tydligen har man för lite att göra.

Förba*PIIIIIP*ade jä*PIIIIP*la kattkräk!!!


Detta roar jag mig med just nu ifall nån undrar.... 
och om ni inte undrar så "roar" jag mig med det iallafall.... *suck*

Satte mig i soffan för att läsa en fotobok och insupa lite mer kunskaper om det här med att fotografera med blixtar, i studio osv. Fick en märklig doft lukt i näsan och funderade på vad det kunde vara, men så försvann det liksom. Det kom bara så lukt-vågor liksom. Sen efter en liten stund kom Zeke (katt) och började svassa runt soffan och smög upp och runt mig och ner bredvid mig i soffan och började lukta som bara den på en fläck bredvid mig så jag började lyfta på en filt och ett par kuddar och upptäcker att det är blött där!

Och luktar KISS.
Tjo HEJ vad skoj.

Ja, ungarna är ju rätt stora och inte direkt misstänkta i den här frågan. Torsten befinner sig utomhus och har därmed alibil. Zeke och Cissi-pissi återstår här. Zeke har aldrig pysslat med sånt här förut utan går punktligt på sin låda, och den är dessutom helt nybytt i morse så den bör vara lockande. Däremot har jag STARKA misstankar på en viss dam från grannhuset!

Hon är ju som bekant inte så speciellt mycket vän med Zeke så mig gissning är att hon varit in här och protest-kissat i vår soffa. *GAAAH*  Skitskoj.
Självklart har hon satt sig mitt emellan två av kuddarna så BÅDA blev blöta och det runnit ner ända till bottenlagret om man säger så. Så det blev att skala av hela soffan, dynorna, ta ut innanskummet i dom två dynorna och baxa allt till tvätten. Kruxet är väl att innanmätet är fyllt av DUN (upptäckte jag när jag började skala) och kanske inte så himla lätt-tvättat? Alla överdrag hamnade iallafall i tvätten och dun-delen hystade jag in i duschen och spolade av lite hjälpligt. Det har nu hamnat utomhus på nån form av frystorkning. Vet inte riktigt hur jag ska hantera dom. Måste surfa lite på IKEA tror jag bestämt.

Gör EN GISSNING om hur glad jag är att ändå soffan går att skala av och TVÄTTA!!??? Hade den inte gjort det hade jag övervägt ett katt-mord här faktiskt. Gissa vem som är portad härifrån från och med nu. Inga kattdamer i detta hus om det här är resultatet. RYS.

Och vad gör ni idag då? :-D

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Jag hade också för lite att göra idag så jag började röja i gadroben, och sen började jag lite smått med bildmapparna här på datorn också... Men sen kom jag på att det är roligare att kolla bloggar istället! ;-)



Du får klä om soffan i koskinn kanske... Det är nog lättare att tvätta rent än en tygklädsel - särskilt om du väljer en imiterad kohud i nåt plastmaterial! ;-)



Kotoan blev förövrigt superfin!!! :-)

Postat av: AnnaKK

Hej igen!



Idag var det för en gång skull något trevligt i brevlådan - TACK för julkortet! :-)

2009-12-28 @ 19:25:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback