Va' e' de' här?

Måtta med kylan nu va?

Huttrande -27 grader ute för tillfället.... Brrrr sa Kasper!

Går man in på Klart.se och tittar på prognosen så säger den runt -20 (för vårt område) i typ TVÅ VECKOR TILL!!!! Inte för att jag är nån vän av extrem värme precis, men hellre det än denna kylan. Den går mig på nerverna! Allt fryser ju ihop, till och med jag själv. ;-D

Fick pälsa på mig som attan idag när jag var ner och packade hästmat, då var det -23 ute. Ägaren till gården där jag har min häst sågade upp en ensilagebal med motorsåg för att komma åt maten. Skoj! (yttre lagret fryser och ca 1dm in är går det att få loss) Fick hacka mig fram i en annan bal med potatishacken och höll på att frysa fingrarna av mig när jag höll i den. Fy farao! Sen var det bara att jobba sig varm och packa 6 IKEAkassar med foder. Visst, det går att vara ute om man har tillräckligt med kläder, men ansiktet tar stryk och man blir faktiskt riktigt trött. Jag var rätt nöjd när jag kom in i värmen igen.

Nu är det sluttampen på det här året, bara en enda dag kvar. Känns lika märkligt varje gång men samtidigt väldigt spännande att se vad det nya för med sig.

Själv vet jag att det nya året för med sig en mycket efterlängtad resa som jag drömt om i många år. Nu ska den förhoppningsvis äntligen bli verklig. Jag ska få resa till USA en vecka! WOW alltså... tror knappt det är sant. Och jösses så mycket jag vill hinna med... fniss... vi får lägga upp ett körschema helt enkelt. ;-) Bara tre veckor kvar tills vi åker... fatta - TRE VECKOR! mamma mia! Håller på att skriva köpelistor för fulla muggar. Begriper inte hur man ska lyckas hålla vikten på resväskorna till hemvägen... suck. Får väl skicka kläderna med paket hem kanske... haha!

Idag blev det ett kraftryck i pysselhörnan igen. Med god hjälp av (läs den som fixade biffen var) makens bror så fick jag mig ett nytt skrivbord i ståhöjd. Kom på att jag skulle göra ett skrivbord av hurtsarna vi han tidigare gjort för att smarta till utrymmet lite. Tyvärr fick jag ge upp mitt älskade stora skrivbord på 170x80 cm (härligt djup) mot en bordsskiva på 160x60 cm istället. Blev lite vinkel på det istället med ytterligare ca 40x80 cm yta. Nu börjar dock det kniviga... att sortera "resten". Dom där sakerna man aldrig vet riktigt var man ska göra av men ändå vill ha kvar... och dom där sakerna som egentligen inte får plats. Hmmm...  (nej, föreslå inte ens att dom ska rensas bort, kommer aldrig på fråga... jag är rätt duktig på att slänga "skräp" ändå ska ni veta!)

Nåväl, målet är att det ska bli gjort och det ska bli gjort under min ledighet. Har iallafall fått hem fler lådor nu och med ett färdigt skrivbord så finns alla förutsättningar att få allt på plats oxå bara lådorna är fyllda. Har bara en liten tröskel att komma över innan det rullar på igen. Brukar vara så. I omgångar går det lätt och så blir det jobbigt en stund för att sedan falla över och bli smidigt igen. Bara att ta tjuren vid hornen.

Ännu en sen kväll... kommer inte bli några problem att hålla sig vaken till midnatt i morgon känner jag, man har ju tydligen vanan inne nu. ;-) Normalt brukar vi lägga oss runt 22-tiden på nyår eftersom ingen orkar vara uppe till tolvslaget. *asgarv* Spelar ju liksom ingen roll när det bara är vi två heller... barnen brukar ha somnat för länge sedan. Fast nu är väl den stora så stor att han lyckas hålla sig vaken misstänker jag. Den lilla lär nog somna, även om hon har blivit lovad att vara uppe precis hur länge hon vill. Det brukar vi säga på nyårsafton - enda dagen man får vara uppe hur länge man vill. Sällan några problem eftersom dom lägger sig normal tid iallafall för då är dom så trötta. ;-)

Nu ska jag se om det behöver stoppas in mer ved i pannan kanske så värmen håller sig.
Godnatt med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback