Slutet på v.3

Så här kan man sammanfatta min vecka... ;-)



Fick bara lov att ta med två bilder på termometern denna vecka eftersom det skiljer så sjukt på temperaturen på bara några dagar.

Igår blev det en tripp till huvudstaden! Jag och Åsa tog tåget ner till Formexmässan för att kika på trender och nyheter. Tyvärr var det inte så himla mycket att hämta för vår bransch då stora CHA-mässan i USA börjar först nu till veckan! Vi såg ändå många spännande saker så klart och det var bra att få se hur många saker såg ut i verkligheten. Ofta har man bara chans att se prylarna i datorn och det vet ju alla hur bra det stämmer... (inte så mkt).

Vi kom ner vid 11 och hade till 17 på oss att spana in allt. Det hann vi gott och väl eftersom vi inte spanade på speciellt mkt andra saker än just scrap och stämplar. Det blev en trevlig lunch med Sara och en relaxad "stros" i konfektyrområdet på mässan. (samma sal som allt med papper mm)  Yammi yammi kan jag säga. Många hade provsmakning så klart och sista snabbvändan i det hörnet sprang vi på ett par killar som hade en chokladfontän!!  GAAAHHHH, både Åsa och jag föll som furor.... (för chokladen alltså... hehe)  Det hela resulterade i att jag beställde hem en liten chokladfontän med expressleverans som jag ska ha på InkyWings födelsedagskalas i lagret den 25e januari. YEEEEHHAAAA! ;-DDD  En skoj grej istället för att bjuda på tårta!! 

På trender och annat är jag ganska värdelös för i mina ögon fanns typ ALLT på mässan. Vare sig man gillar svart eller vitt eller någon av alla färger på jorden däremellan.... typ! Stora saker, små saker, enkla saker, pråliga saker osv i all oändlighet. Mkt snyggt och mkt som var så gräsligt så man aldrig skulle ta det innanför tröskeln till huset ens....

Fast vi enades nog om till slut att BAND verkar vara "hot" - iallafall i scrap/stämpelvärlden. Alltid nått!

Idag har jag haft en lugn skön dag som började med en härlig sovmorgon! Sedan blev det en härlig ridtur även om det var ganska svårridet eftersom backen är stenhård alternativt full av is... blärk!  På eftermiddagen snikade vi åt oss lite fika hemma hos pappa och det slutade med att vi stannade på middag oxå... fast jag fick hjälpa till att laga maten så jag kan ju inte säga att jag slapp den biten iallafall.... fniss. Men jag slapp diska och det var trevligt! ;-)

På pysselfronten är det enda jag gjort lite digitala saker här i datorn. Har inte orkat / haft lust att släpa mig till pysselhörnan. Digi-LOn för v.3 (365-dagar) som är längst upp i inlägget har jag precis pysslat ihop klart nu på kvällen. Har försökt att plocka in foton från veckan lite allt eftersom dagarna har gått så det var snabbt gjort att sammanställa det sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback