Bäst som det regnar...

... kommer det en skur! (eller två, eller tre, eller fyra.... )

Jag och maken satt här i köket och flämtade i värmen och hade en fikapaus och plötsligt började knacka och bloppa i närheten.

Min första tanke var ifall ungarna inte åkte iväg?
Jodå, dom var hos "kompisen" meddelade maken.

Så tittade vi ut - och såg stora klumpar falla från himlen.
Ah - hagel sa vi och gick ut för att kolla....
... inget hagel - men väl STOOOORA regndroppar. Typ 1-liters eller nått!
Jösses vad det lät mot altantaket. (tur det inte var hagel, då hade dom väl kommit igenom)

Säkert 20 minuter "skurade" det på i olika tilltagande mängder blandat med ett par hagelkorn oxå och lite åskmuller. Trodde inte vi skulle få nått regn alls idag - på sin höjd lite värmeåskväder kanske, men nu har vi fått vatten kan jag meddela - massor! Det rensade luften rätt skönt oxå och blev flera grader svalare på en gång.

Drog ur allt vad modem mm heter ur väggen och surfade trådlöst med mobila bredbandet här och satt och knappade och "skröt" i mitt inlägg om hur häftigt det var att surfa helt "fritt" utan sladdar. Tryckte publisera och....

*sidan kan inte visas*..... GAAAAHHHHHH

Datorn hade tappat anslutningen. *fula svärord*

Höll alla tummar och tår jag hade, kopplade in alla sladdar igen och hoppades det fanns åtminstonde liiiiite mer än hälften automatsparat från bloggs sida.

.... NIX.

.... två, TVÅ rader fanns det av mitt inlägg. (som var minst lika långt som detta innan jag var klar...)
Yeah - trådlöst är toppen.... om det funkar. Mutter mutter.

Nu ska jag surfa efter kakel istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback