Bilar Bilar (Last)Bilar....

Har fotat en hel del både igår och idag. Skoj.

Igår packade vi lite picknick och åkte upp till stumsnäs utanför Rättvik och satte oss på en liten sidoväg och inväntade det tunga arteleriet... ;-)

Det var Commersial Run - dvs ett "race" för lastbilar, bussar och andra bruksbilar - dock äldre med minst 30 år på  nacken. En del kändes ruggigt "nya" så man är väl kanske lite gammal... fniss...



MASSOR av fler bilder i
mitt flickr-galleri!

Vi passade även på att kolla den här "skönheten"  (ehhr??) innan vi stack ner till Stumsnäs.


Futurline #8 - den enda som finns utanför USA. Skall renoveras till toppskick så småningom...
Den är ENORMT stor.... (och enormt rostig.... ehrr...)

Idag måndag gjorde vi lite ny picknick och åkte upp till parkeringen vid kyrkan i Leksand. Vi hade goda misstankar om att det skulle vara nån form av "kontroll" där för dagens "race" = Rally Continental. Öppet för alla Europeiska, Australienska och Asiatiska bilar (har jag för mig att det var). Och visst hade vi rätt. Vi kom precis lagom när bilarna började strömma dit och kunde sätta oss i bakluckan och fota och gotta oss. :-)


En modell som är ganska välbekant.... ;-)  Fint skick oxå.... gör inte saken sämre tycker jag personligen.


Nått annat... är det Merseders kanske som har det där märket... öhhh, jag är bättre på fotografi än bilmärken som sagt. ;-)
Fler bilder finns i mitt flickr-galleri  för den som är mer nyfiken.... baaaara bilar mm just nu.

Håll tummarna för bra väder i morgon, då siktar jag och Anna-Lena på att knö oss in i Rättviks centrum för en eftermiddag vigd åt bilfotografering. Själv var jag in och köpte på mig ett 8 Gb minne till kameran... ;-)  OK då, inte enbart för bilar utan inför semestern oxå så klart. Ville ha ett större så jag känner att jag klarar mig typ.... (och det gör jag nog nu... det fick plats lite över 2000 bilder på det. Host-host!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback