Drömmar är BRA!

Inte dom där på natten (jo, dom kan oxå vara bra men nu handlar det inte om dom).

Det handlar om dag-drömmar... eller spånerier, önskemål, hägringar, mål - kalla det vad du vill. ;-)

Alltså, det här med att jobba känns inbland totalt onödigt när man har sååååå mycket man skulle vilja prova på att förlusta sig med. Jösses alltså. Tänk om alla jobbade med det dom verkligen tyckte var ROLIGT! Jo, jo, många gör ju det (jag t.ex.) men det finns ju så MÅNGA saker man skulle vilja göra emellanåt.

Just nu har mina framtidsdrömmar följande karaktär:

Renovera höskullen (ovanför lagret) och ha sängplatser + pysselplatser där uppe.
Renovera HELA ladan och få mer butiksyta och avskiljd kontorslokal.

Sen har tanken tillkommit till och från att utöka med helgkurser, kanske inkluderat fotografi mm (förutsatt att man har så mkt kunskap att man kan lära ut något... fniss...) Försöker övertala gubben att bli duktig och hålla fotokurser men han tänder inte så värst på den idén.... tss...

Och nyligen (typ igår kväll...ehr)  började jag och Maria leka med tanken att avsätta ett hörn och göra ett separat rum för keramiktillverkning. fniss... tänk att skaffa en ugn, en eller två drejskivor och kunna förlusta sig även med den hobbyn. HAHA... man är totalt hopplös emellanåt men en inressant tanke faktiskt. Kan ju bli värsta hobbycentrat här ute i Rälta med lite tur... om si så där 10-20 år eller nått... vem vet? ;-DDD

Och varför inte kombinera med ett litet gårdscafé när vi ändå håller på... (det sågspånet trillade fram nu under skrivande stund)

Det här är det bästa jag vet - sitta och spåna och dagdrömma och fantisera så det nästan osar brännt. Man vet att inte ens hälften kommer bli aktuellt.... inte ens 75%....  med lite jäklar anamma och god tur kanske 10% av alla påhittiga saker når så långt som till produktion och det är faktiskt inte så dumt det heller.

Tänk - om jag spånar på 100 saker och får gjort 10 - inte illa va?
Den som har 10 saker på sin lista får kanske gjort 1. Det är heller inte dumt - allt räknas ju. ;-) Själen mår bra av att göra roliga saker och jag tror hjärnan mår minst lika bra av att hitta på allt. ;-) Iallafall gör min det.

Nu ska jag skona er ett tag och dicka en kopp te.

Föresten - någon som planerar att åka och fota bilar under CCW som börjar på lördag?
Det ska jag iallafall göra. Classic Lady på lördagen - jag åker troligen till Laknäs eller gammelgården i Leksand.  På söndagen funderar vi på att åka till Stumsnäs och sätta oss då Comersial Run passerar där.  På måndagen är det Rally Continental som passerar Laknäs och Leksand igen och det är oxå intressant. Och sen Crusingen på tisdag kväll då kanske... fast då ska jag egentligen ha öppet i lagret, men det kan säkert nån annan fixa... hehe. Har bestämt mig att jag SKA fota så mycket jag bara kan under CCW. Se det som roliga utflykter och bra övning och en chans att se hur mycket läckra bilar som helst. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback