Idag kunde vi tajma bra!

Jösses vilken tur vi haft idag - hoppas verkligen turen håller i sig även i morgon. ;-)

Vi befinner oss på en camping strax norr om Norrköping (Sörsjöns Camping) och när vi åkte in till Kolmården i morse så droppade det lite och såg lite halvlurigt ut. Paraplyer och regnkläder följde med i packningen. När vi väl var framme vid djurparken (tog oss ca 40 min att åka dit) så fanns inget regn alls i sikte. Inte för varmt, inte för kall, något blåsigt, men det kunde vi överleva.

Vi har gått och gått och gått och gått... fniss... sett massor (kort kommer väl gissar jag).

Några droppar regn föll på oss när vi stod i kön in till delfinariet för att titta på delfinshowen, men det var allt. Kom ur parken strax efter 18 (den stänger 18) och körde tillbaka till campingen igen. När vi klev ur bilen började det droppa lite och inom kort regnade det ganska duktigt. Så vi fick äta kvällsmat till mysigt smatter på taket och nu fick jag lite abstinens efter den digitala världen så jag pluggade in burken. ;-) Konstaterade efter lite väder-surfning att det visst varit ganska bra med "väder" i södra delarna av Sverige idag... så då tackar vi och bugar att vi klarat oss hela dagen. ;-)

Håll tummar och tår för att vi klarar oss bra i morgon oxå. Fast det såg lurt ut till eftermiddagen tyvärr... så det lär nog bli regnkläder och paraplyn med i packningen även i morgon.

Kommentarer
Postat av: Chruss

Låter som om ni har det väldigt bra tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback