Jag HATAR åska!

Varför varför VARFÖR kommer alltid åskan precis när man ska till att somna?

Givetvis oxå dom gånger jag "råkar" komma isäng lite sent så jag redan är dyngtrött...

Suck.
Jag är i det närmaste livrädd för åskan. (tack för det Farmor)
Jag mår illa, får ångest, ont i magen och måte ha full koll på var åskan befinner sig. (som om det skulle hjälpa typ....) Nåja, det gick rätt bra ändå i går (i natt) eftersom gubben var hemma. Det blev till att stänga alla fönster - praktiskt av två skäl - det regnar in mindre om fönstren är stängda och åskan hörs inte lika tydligt....  och sen backa upp för lite närkontakt och sen försöka blunda och sova.

Gick tydligen rätt bra för jag var som sagt stentrött och åskan gick nog på ett annat håll så jag måste ha somnat rätt snabbt ändå. ;-) Nä, tvi vale för åska. Vackra blixtar i all ära, men INTE när man ska sova liksom!! Är det på "dagen" så gör det mig mindre, då kan jag liksom sitta och ha koll på ett annat sätt, det är inte lika stressande.

Att bero på nått annat sunkigt....

Nu har vi rivit upp mattan i duschen.... jäääätenajz det såg ut där då. (URK!)
För att inte tala om hur det nu LUKTAR!!! (DUBBELURK)
Det luktar blöta limrester.... och det mina vänner luktar INTE gott. Huuuua.
Inte mögel (än så länge) eftersom luften inte kommit åt.
Nu gäller det att få skiten torr hyfsat fort så att det inte möglar (antar jag). 

Ser ni väggen som är uppriven? 
Funkten har tagit plattan + en regel (tror vi) som är där. 
"Kruxet" är att den spånplattan ligger på golvet i hallen utanför badrummet. 
HUR KUL ÄR DEN DÅ??? 
Ska bli intressant att se vad pojkarna som ska snickra ihop eländet igen
säger när dom kommer. Nog för att vi vill flytta väggen en liten bit ut till 
(har vi tänkt på förut) men sen var det det här med att leva i en snickeriverkstad
ett tag då.... det hade vi *inte* tänkt just nu.... tror jag iallafall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback