lite foton...

satte mig och tankade över några foton från kameran.

Hittade lite molnstudier... moln kan vara rätt vackra när man börjar titta på dom - iallafall sånna där ulliga bulliga saker. ;-)




Både igår och idag var vi nere vid ån och badade. Där ligger oxå caféet så idag passade vi på att köpa oss en glass innan vi gick hem. Mums.


Eller om vi ska vara helt sanningsenliga så var det väl så att Frida badade och jag höll mig på land och hade hand om kameran. Det var alldeles för kallt för min smak. (min smak är typ badkar och 37 grader)


Måste bara visa den mysiga skylten till caféet! Tycker den är så läcker.


Frida med sin glass... favoriten i år är visst Rullo - isglass. (tyvärr smälter den fortare än barnen hinner äta - inte så bra eftersom det blir vääääldigt sulligt!)

Visst ja, hade ju ngr kort från förmiddagen oxå när gubben och ungarna plockade ved. Det skulle köras undan från vedraden och stoppas in i vedboden för att vi ska kunna på med ny ved ute i raderna. (så det får torka)

Iallafall dom här två var rätt nöjda över att slippa gå en bit.... fniss...
Fast det var ett evigt pustandes och stånkandes över hur tröttsamt allt var. Stackars barn som får ut och röra sig lite istället för att sitta inne vid TVn eller Datorn hela dagen. Vi är nog världens elakaste föräldrar tror jag.


Hela gänget "in action"....
Lillasyster fick ha uppsikt över gänget och såg sedan till att hoppa in i traktorn när det skulle köras.


Och så var det då kattfronten.
Här är Torsten ute på gården och vilar sig i skuggan. Det blir varmt även för en liten katt ibland. ;-)


Zeke på upptäcksfärd. Måste finnas hur mkt spännande som helst i ett nytt hus att upptäcka. Jösses vad han kommer ha fullt upp nu när han äntligen vågat sig fram från Daniels rum. Maken till nyfiken katt får man nog leta efter.


Zeke i fönstret...

Snacka om att det märkas att han är lite äldre och van vid det mesta. Ganska säker på sig själv och inte rädd för speciellt mycket. När Cissi kom in idag så smög hon sig på honom när han låg i vårt sovrumsfönster. Han såg henne men rörde inte en min. Hon kom fram till fönstret, väste som en huggorm och vågade sträcka sig upp på bakbenen och viftade lite med en framtass nästan upp till Zekes svans. Värsta arga damen.  Zeke däremot låg lungt kvar och tittade på henne och funderade nog om hon var riktigt klok eller inte. Mycket komiskt. ;-DD  Han verkar ju inte vara typen som startar ett bråk iallafall - det märker man.

Det gäller bara att:
1) få Torsten lite modigare och inse att Zeke inte kommer äta upp honom.
2) få huggormen Cissi att smälta lite och begripa att han inte tänker äta upp henne heller och att hon tjänar på att vara lite snäll kanske.... hehe.

Så, det går ju framåt det här tycker jag nog.

Bilder på katterna samtidigt lär nog komma oxå, fast jag tror det dröjer liiiiite till. ;-)

Kommentarer
Postat av: Milo

Naaawh.... sötisar!!! Mer foton!!! =) =) =) ;)

2009-07-19 @ 12:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback