Loppig helg

Helgen har gått i Loppis tecken. ;-)

Hela byn (dom som velat) har haft loppis och det har varit en strid ström med turister mm som varit sugna på att fynda. Skoj. Jag har oxå haft loppis här i vår lada och det har försvunnit förvånansvärt mkt från borden. Vi hade rotat fram saker från Kjells farmor som låg ute i ladorna och så hade jag flera lådor med hem från mormors hus. Synd att slänga massa saker som är fullt användbara så då tyckte vi att vi kunde prova att sälja på loppis först.

Men det blev ju en hel del jobb oxå. Sen har jag varit den som fått ha koll på besökarna och ta betalt så jag har varit uppbokad hela helgen.

Har dock hunnit med ett par ridturer och en liten "efterfest" hos grannarna igår kväll. Riktigt trevligt.

Nu är jag helt färdig. Fick lov att ta en "tupplur" på 10 minuter innan jag gick ner till stallet för jag kunde bara inte hålla ögonen öppna efter maten. Jösses - då är man trött! Men efter ridturen var jag pigg igen. Går liksom inte att sitta och sova på en häst som käkar sprängdeg till frukost.... ;-)

Dags att planera veckan som kommer... innan jag somnar.
Vi har ju lite badrums-renovering på halsen helt plötsligt... suck. Hoppas att byggkillarna som försäkringsbolaget har kontakt med har tid typ SNART så vi slipper ha ett stort hål i golvet hela sommaren... ;-DDD
(än en gång  - tur det inte är vinter!!!)

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Go´morron!



Även om det är en del (eller mycket...) jobb att fixa till en loppis så är det ju ändå toppen att kunna omvandla "skräpet" till pengar - och dessutom känns det ju så bra att veta att prylarna kommer till användning igen, jämfört med att bara kasta bort dem. :-)



Just loppisar går jag inte så ofta på, men det är ganska tätt med second hand-butiker här i trakten så såna skuttar jag in på allt som oftast.



Himla tråkigt med ert vattenskadade golv. Antagligen var det på väg åt samma håll med vårt för ett par år sen, men vi slutade helt enkelt använda duschen och satte in en duschkabin i tvättstugan istället. Det var förvisso tänkt som en provisorisk lösning tills vi hade bestämt hur vi skulle fixa toan - det skulle bli en totalrenovering i så fall, med inte bara golvet utan väggarna också + allt proslin osv... Men vi har fortfarande inte ens kommit överens om ifall vi ska ha klinkat/kaklat eller plastgolv/-tapeter, och vid det här laget har nog eventuell fukt kring golvbrunnen självtorkat!? ;-)



Hoppas verkligen att ni får golvet fixat SNART!!! :-)

Postat av: Sara - SaGam

Åh, vad roligt med loppis, önskar att jag varit med!

2009-07-08 @ 20:24:23
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback