Nej men kors!

Det har gått flera timmar utan regn.
Jag tror jag svimmar!

På eftermiddagen bestämde *jag* oss för att vi skulle gå ner till ån och fika lite på cafe´t som har lite sommaröppet där. Det såg lite mörkt ut och regnet strilade ner men jag var envis. På med rengstället bara om så skulle behövas. Så vi bylsade på oss - iallafall jag och dottern som hade regnkläder. Gubben tog ett paraply.... ;-)

Nåja, det regnade iallafall inte en enda droppe på oss när vi väl gick ner dit. Inte heller när vi satt där, när dottern hittade lekkamrater nere vid ån och fångade grodyngel. Inte heller när vi gick hem. Men när vi kommit innanför dörren 2 timmare senare och fått av oss alla kläder igen så strilade regnet åter ner. Ordningen återställd. ;-DDD
Det kom en skvätt och sen blev det uppehåll igen. Faktiskt så pass ljust så jag vågade chansa på att ta mig en ridtur och troligen inte ens bli blöt. Japp - då kan ni ana... helt otroligt!

Och jag tog mig min ridtur i samma veva som jag tog in hästen och inte en droppe regn föll på oss. Det här är nästan bättre än julafton.... fatta!!! ;-DDD Och ännu har det inte kommit något regn och nu är vi snart uppe i 4 timmar på raken... det ni! Hästen var väl inte lika pigg som jag hade tänkt mig kanske, det är han aldrig när vi är ute utan sällskap, men det fick gå ändå. Vi masade oss runt bort till grannbyn iallafall, så där lagom så både han och jag blev svettiga. Jag fick till och med skala av mig regnjackan så varmt blev det. Med tanke på tjockleken på hans mage så behövde han iallafall lite mer motion än en promenad runt hagen för att tugga i sig ännu mer gräs... suck. Begriper inte det här - han måste ha sugit åt sig massa "fukt" dessa dagar det regnar... för visst sväller man om man blir för blöt? Har iallafall hört att vissa saker gör det, så det gäller nog min häst oxå. ;-DD

Idag har jag föresten pysslat lite mer. Har inte orkat tagit kort bara.
Det blev en mini-canvas med distress-rute-tekniken. fick bara lov att testa. Tänkte jag skulle ha gjort en stor oxå, men det var tur jag lekte på en liten först, för det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Var lite knepigare att få till det bra. Så det krävs nog lite mer lek. Testade med stämpeldynor och glimmer-mist i en salig röra nu, men vill även testa och se hur pass bra det går att få till det med akrylfärg oxå. Det får bli nästa projekt. ;-)

Har även kommit på *vissa* fördelar med att ha en fläkt i badrummet! Jo, det är sant - F-Ö-R-D-E-L-A-R ! Trodde ni aldrig va? ;-DD

1) Den låter ganska mkt så man hör inte när det åskar så bra.
2) Det är rätt hyfsat varmt där inne så man kan hänga in kläder på tork där.
3) Om man inte hittar sin varmluftspistol (eller möjligen har glömt den i ladugården) så kan man lägga in sina alster på tork i badrummet istället.... torkar på nolltid! hehe.
4) ....   näe, det var nog inga fler fördelar....  ;-)

Åh vad gött - i morgon skall jag börja min första semesterdag med SOVMORGON! Slipper ta ut hästen eftersom vi turas om.... härligt. Sen när jag haft sovmorgon och ätit min frukost...
.... ska jag jobba! ;-DD
Ska gå igenom det sista för att vara lite uppdaterad på beställningar och inbetalningar... vill inte ha nått gammalt liggande flera veckor.  Det blir nog bra vilketsom. Skall försöka rota tag i högskolekursen och förbereda min sista uppgift oxå, inte helt lätt, men det gäller ju att sätta sig ner och ha TID så blir det nog oxå bra gissar jag.

Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback