Skulle kunna bli en fin dag

Tittar man på radarbilderna över Sverige så har lågtrycket med regnmoln nästan passerat här nu och tittar man ut så ser man att det börjar bli glesare mellan molnen och man kan nästan ana lite blått mellan tussarna. TOPPEN! Det bådar gott inför en eftermiddag med kameran i högsta hugg. :-)

Satt och tankade in bil och lastbilsbilder från kameran halva kvällen igår. Tog sin lilla tid. Föregående inlägg (rulla ner) ger ett litet smakprov och resten finns alltså på mitt flickr. (mååååånga bilder!)

Fotade i princip alla som kom förbi när vi befann oss där, även om det inte var favoritbilar eller dom snyggaste. Alla har sin charm på sitt vis, men framför allt har jag tagit det som en utmaning att få fota mycket och förhoppningsvis dra några erfarenheter av det jag gör.

Upptäckte dock en ganska "kul grej" via andra medlemmar i Rättviks fotoklubb - att det är vanligt att fotografer fotar andra fotografer. ;-)  Vid ett sånt här tillfälle finns det ju GOTT om andra fotografer så jag lekte lite papparazzi igår och fick några på pränt. Kunde ha fotat många fler, men jag skippade dom med pocketkamera och mobilkamera etc, tyckte det var roligast att fota dom som hade lite större kameror på släptåg.

RISKEN med detta är ju förståss att man själv råkar bli fotad... men jag antar att det är smällar man får ta. ;-)

Efter ett par intensiva dagar med bilfotande så kommer det bli en omgång vilda djur. Vi siktar på en semestertripp med djurparksbesök nämligen. :-) Antar att vi får se ett och annat och det lär väl bli några bilder med i bagaget hem.

PÅ KATTFRONTEN:
Torsten är fortfarande livrädd för Zeke och gömmer sig så fort han kommer i närheten. Zeke är ju ingen smart kille precis, då han både klampar och jamar när han kommer så Torsten blir ganska förvarnad och kan sticka in under en fåtölj eller liknande. ;-)  I övrigt verkar Zeke nöjd med tillvaron och springer ut och in ganska hemtamt numera. I förrgår var han ute precis hela dagen - ända  till långt in på kvällen, så länge att jag nästan började undra om han promenerat iväg - precis då dyker han upp utanför och vill komma in. Vi ser från köket när kattorna kommer och sätter sig utanför dörren och det är väldigt smidigt.
Torsten törs iallafall komma in och äta mm och gå in för kvällen så han är iallafall inte ivägskrämd från huset. Det känns som man kan ha lite förhoppningar att killarna kan bli sams vad det lider.

Över till lite frukost och morgontidning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback