Uppdatering på kattfronten (3e)

Det har varit lugnt i natt. Katterna har sovit på var sitt håll och jag vet inte om dom egentligen vågat hälsa på varandra "riktigt".

Torsten har sovit uppe vilket har gett Zeke frist att kolla av nedervåningen i lugn och ro (hoppas jag) - alltid nått. Verkar iallafall som han vågat sig fram och ätit lite ur matskålen och lådan var besökt av nån katt... ;-) Tror inte det är Torsten eftersom han hellre går ut numera. ;-)

Får verkligen hoppas att det här går bra, det är ju en tredje katt som skall bekantas med nykomlingen oxå sen....

TILLÄGG 13.40
Nu har Cissi upptäckt Zeke! Barnen släppte in Cissi, själv hade jag kanske väntat några dagar med det, men nu är det gjort. Kanske lika bra. Här har vi en dam som kan morra som en gris.... (fniss) och hon såg mer ut som en sabeltandad tiger än en snäll söt kattfröken kan jag säga!! ;-DD
Men båda avvaktar nyfiket, inget mer än morr från hennes sida - Zeke parkerade under sängen när hon morrade för mycket. Hon gav dock upp efter 10 minuter eller nått och gick och käkade - vad annars. Ett matvrak av stora mått den damen!
Btw - det var visst Torsten som besökt lådan - maken meddelade att han varit där i natt när han kom hem från jobbet. Hm - hur länge håller sig en katt? ;-DD

OK, känner att intresseklubben noterar, men det är några som är intresserade av dessa uppdateringar så ni som inte är det får helt enkelt scrolla förbi. ;-)

TILLÄGG 20.00
På eftermiddagen fjäskade jag lite med mat och vatten gm att bära in det till Daniels rum där Zeke "bosatt" sig. Det var populärt så han både åt och drack. Och ett besök på lådan fixade han galant. ;-)  Så nu är alla dom bitarna avklarade med säkerhet iallafall. Han har mest häckat i D's rum som sagt men i skrivande stund då det bara är jag som rör mig i huset här nere så har han följt med ut i köket och promenerar som bäst runt och undersöker allt han kan. Skönt att se att lite nyfikenhet kommer fram. Han är våldsamt kelig och det har inte varit några problem för barnen att klappa honom heller och det känns skönt - vi var lite oroliga eftersom han inte bott med barn på många år.

Ingen av katterna har dock hälsat ordentligt på varandra ännu, men det känns som det är bättre att det tar lite tid än att det går fort och våldsamt.

Kommentarer
Postat av: Milo

håller tummarna

Postat av: Milo

Ja, jag följer dina uppdateringar med spänning, så jag är jätteglad om du fortsätter skriva tills allt är helt ok! =)



Om två veckor ska vi hämta vår nya bebis, Tussen, som vi tror att sötisen ska heta. Finns foton inne i min blogg. :)

2009-07-17 @ 15:13:32
URL: http://mlilja.net
Postat av: Sara

Åh vad mysigt med en ny lite kise! Vi hämtar hem vår inom kort också! Ska bli så kul med 2 katter i huset igen!

2009-07-20 @ 23:01:44
URL: http://sarasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback