Bara vanligt vatten

Lite svårt att intala sig att det bara är lite vanligt vatten när det vräker på som det gör. Det går liksom inte att sticka  ut näbben ens utan att bli drypande blöt.

Och nej - jag hade ingen större framgång med att bestämma gårdagens ridväder utan vi fick "vackert" rida i lagom strilande regn och ca +17 grader med en luftfuktighet på ungefär 125%. Gick knappt att andas och det luktade brännässlor ute så man höll på att storkna. URK!

Nåväl, det blev en trevlig ridtur med hästar som var mer än lovligt pigga. Jag kan ju säga att jag har en ganska bra "racer" i vanliga fall, men nu var det nån som tänt på med både 2 och 3 stubiner tror jag. Phew - det är bara att hålla i hatten och hänga med typ.... ;-)  Fast han är rolig, underbar och världens snällaste! Skulle aldrig sitta på nästan 350kg dynamit som inte gick att kontrollera. Här pratar vi om en kille med en vilja på 11 av 10 möjliga och ett humör som bara en dam kan ha nämligen! On the other hand.... en STOR personlighet och som sagt - hur snäll och ärlig som helst bara man vet hur han ska tas. Sjukt rolig häst att rida, och sen gör det ju inget att han faktiskt är hyfsat snygg och har 5 mer än skapligt bra gångarter. ;-)

Japp, det var gårdagskvällen det...

I morse var det dags för en ny ridtur... fniss... ingen rast och ingen ro - stackars hästar. Trodde dom skulle vara aningens trötta efter gårdagens genomkörare men icke... det var nog bara uppvärming! Min ruskprick var dock inte lika vildbattig som igår utan lite mer "på mattan" men alldeles fullt tillräckligt pigg för att svara på minsta tanke om att springa lite. Blev en lite lugnare och kortare tur så hästarna var lika pigga och glada när vi kom tillbaka. (det värsta som finns är att sega sig tillbaka hem på slutkörda/trötta/uttråkade hästar pga att man ridit för långt eller för länge)

Idag var det dock inte lika varmt som igår. Nu idag fanns det LUFT - massor - och precis lika mkt regn som igår. Jippi!! Tänk vad tråkigt vi skulle haft det om solen hade tittat fram... då hade vi ju inte fått bylsa på oss regnstället och fått nöjet att klaffsa runt i vattenpölar och meterhögt gräs. Tänk vad vi hade missat! *ironi*

Ja, ja... regn eller ej, det konstiga är faktiskt att när man väl är ute (OM man har bra kläder på sig!) så tänker man inte så mkt på att det regnar. Har man däremot inte vettiga regnkläder är det ju nått helt annat....
Det värsta med regnet är bara att man blir så fasligt trött.... iallafall jag. Jag har gått i koma här hela helgen och varit snortrött.... helt "off" liksom. Hög tid för en sol-kick igen.

Tyvärr blåser det en del fortfarande, annars hade jag faktiskt varit bra sugen på att ut och fota FAST det regnar! Går att göra ett regnskydd åt kameran av en plastpåse och själv kan man ju stoppa in sig i det berömda regnstället igen så klarar man sig. Men det är som sagt svårare att få växter mm att hålla sig still - speciellt om man ska macro-fota lite.

Nu känns det nog som jag har för lite att göra här igen.... mkt svammel om ingenting. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback