Kvällspromenad och taggiga vänner

Fredagskvällen bjöd på så himla trevligt väder så jag drog med mig gubben ut på en liten promenad efter att jag hade varit ner och nattat hästen. Blev inte så lång promenad, men ändå - det var liksom mer för njutningens skull (av solen och naturen) än för motionen just då.

Gick ner till ån


och plockade en stor bukett liljekonvaljer och tog med hem. ;-)


Passade på att fota en dunboll oxå som det fanns en uppsjö av där i närheten.




Nu i helgen var vi iväg och plockade ur det sista ur mormor och morfars hus så det skulle bli klart för salu-visning. Aningens mer jobb än vi tänkte eftersom vi redan varit där ett par omgångar, men det gick rätt bra ändå eftersom vi var 5 vuxna som kunde städa på var sitt håll samtidigt. Tänk vad mkt prylar det finns i ett hus egentligen.... och då var det ändå väldigt lite onödiga prylar där ändå. (inget överbelamrat hem alltså....)

Medans vi satt där på lördagskvällen och drack vin och kollade igenom alla gamla fotoalbum för att ta ur kort som vi kände att vi ville spara så tassade en liten igelkott förbi ute på gräsmattan.

"Fotograf" som man är studsade jag iväg som en liten gummiboll (ok, något överdrivet kanske... fniss...) och hämtade kameran och sprang ut på gräsmattan. Lyckades precis fota innan den sprang in i häcken ut mot vägen... suck - och suddigt blev det. Nåja, till min lycka så fortsatte kotten ut på vägen och jag fick några kort...





och så VÄNDER den när den hör mig och går tillbaka in i häcken igen.... och tillbaka in på gräsmattan.

Hmmm, tänkte jag... är igelkottar farliga? Nåja, dom kan knappast bitas sååå hårt (ifall dom nu skulle vara sabeltandade eller nått) så jag valde att stå kvar där jag stod....

Och så kom den fram och nosade på mina tofflor!! ;-DDD


Vilken härlig liten krabat!!!
Första gången (tror jag) som jag ser en kotte "live". Helt klart en upplevelse även för en 36-åring. fniss...

Japp, jag "klappade" den faktiskt oxå (läs: petade lite på den) för att konstatera att den INTE är så himla mjuk och skön som den ser ut att vara när man ser den. ;-)



Hej då kotten - sköt om dig och akta dig för bilarna!

Han/Hon verkade rätt hemtam där så kanske var den van vid människor och van att få mat - vad vet jag. Söt var den iallafall. ;-)

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Lyckans du! Vilken rolig upplevelse, att få möta en igelkott på detta sätt :D

Otroligt fina foton du tagit!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback