Sommar, sommar och sol...

Nåja, det där sista kan vi ju stryka.... solen lyser nämligen med sin frånvaro... (hähä så lustig man kan vara).

Sommar måste det ju vara ialla fall eller?
Det har nämligen varit skolavslutning här idag i ett gråtrist lite småkyligt väder. Tack för att vi slapp regnet iallafall. Det regnade tillräckligt igår! Blurk.

Lilla damen var överlyckligt när hon fick vara med på brorsans avslutning och var riktigt duktig i kyrkan oxå. Sjunga ville hon ju så klart inte, men det gick bra ändå. Det fanns gott om andra som sjöng. ;-) Har nog för mig att det varit mer folk i kyrkan på avslutningen, men det kanske mer beror på mängden barn i skolan just det året.... dom är inte så många längre. (m.a.o. näst intill alla hade sittplats i kyrkan idag)


Storebror och Lillasyster. ;-)

Skolbarnen fick tårta efter kyrkan och vi andra fick nöja oss med att titta på. ;-)  (till Lillasysters förtret - hon ville minsann oxå ha tårta!) Det löste vi med att hon fick glass när vi kom hem istället så var allt frid och fröjd. (tror jag)

Var lite sugen på att smyga runt lite med kameran för att kolla om det finns några spännande småkryp här i våra buskar, men det blåser på tok för mkt för att kunna ta närbilder på sånna varelser. suck. Det får helt enkelt vänta. 

Blir så inspirerad när jag läser
AnnaKK's blogg nämligen - en mästare på att fånga kryp (och lite annat skoj).

Det blev en liten fotostund inne istället. Hittade nån gammal vissen stackars blomma här på köksbordet som Lillasyster släpat in och det fick bli närstudie på den. ;-)



Lite småvacker trots sitt utslitna tillstånd. ;-)

Nä, nu blir det nog inget mer vettigt idag. Det är fredag, tråkväder och noll energi. Jag tror jag tar helg redan nu faktiskt. Kan man inte få det?
Bestämmer mig - jo, det får man - speciellt om man satt och jobbade nästan 3 timmar i går kväll...
Så - då var det avklarat. Tjing!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Storebror ja, men tänk att lillasyster också har blivit så stor...!? 8-) Tiden går så fort!!!



Och nu har båda mina barn lämnat grundskolan, och krånglar inte sonen allt för mycket kommande läsår så har vi en studentexamen att fira här nångång i juni -10! :-)



Nä, det är verkligen inget vidare "insekts-fota-väder" om dagarna nu! Men jag tror de har sagt att det ska bli fint till midsommar!? Låt oss hoppas!!! :-)



Ha en skön helg, Lisa!!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback