Stången kom upp i år oxå...

ja, men se - dom lyckades väl få upp den där himla pinnen än en gång. Ett himla snackandes "höjandes"  och sjungandes innan det hände något bara, men efter nån timme så...

Ungarna var väl inte så himla intresserade, dom botaniserade i gröngräset istället och hittade på kompisar att leka med. Vi "vuxna" stod nog mest pliktskyldigast och kikade på när dom baxade upp stången.


Kusinerna vitaminerna...


Lillasyster på grönbete...


Då börjar vi.... ååååå heeeeeeeej.


Å så lite till...... ååååå  heeeeeeeej.....


Å så nästan uppe... hej hej hej.....
orkade inte ta när stången var fullt på plats, men det här är ju så nära det kan bli. ;-)

Notera skillnaden på himlen!
Det såg först väldigt mörkt ut och det blåste s-k-i-t-kallt precis när vi kom ner och regnet var så nära det kunde bli i princip... men så kom dom gåendes med stången, började resa den och vips sprack vädret upp, solen kom fram och som ni ser så skingrade sig molnen rätt duktigt. Inget ovanligt för att vara majstångsresning här - det händer i 9 fall av 10 att det spricker till kvällen, om det så har öst ner regn hela dagen... Jag tror vädergudarna måste gilla den här platsen av nån anledning. ;-)

Snaskade i mig en korv under tiden iallafall, alltid nått.

På eftermiddagen var det fullt hus här som planerat och var och en hade med sig eget kött och tillbehör så samsades vi om dricka, sallad och efterrätt. Alla hade kommit på samma genialiska idé att fixa lite efterrätt så det blev buffé med sånna efter maten så gissa om magen stod i fyra (eller fem) hörn efteråt. *phu*

 
Innan tillagning.... tänkte ta kort när det var färdiglagat oxå, men då hade redan egyptens gräshoppor börjat hugga in och jag var själv så hungrig så jag glömde ta kort... ;-DD Men gott var det som sagt. Käkade Tzatziki till oxå.... yammi yammi.

Och så ett par kort som jag tog igår när det *inte* regnade en stund...


En maskros med "bad hair-day" efter regnet....


Torsten Borsten följde med på min lilla fotopromenad. ;-)

Då var det dags att slurka i sig det sista vinet och pusta ut efter ännu en midsommar... ;-)
(som dock varit väldigt lugn och behaglig - skönt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback