Bättre lycka idag?

Undra om blogg.se är på bättre humör idag och låter mig ladda upp lite foton tro?

Ett foto som jag tagit under våren syns ju redan i bannern längst upp. Satt och knäppte kort på lite vissna tulpaner jag hade i en vas inne. Satte vitbalansen på glödlampsljus (eftersom jag fotade under kökslampan) och det fick till resultat att den "smutsvita" tapeten i bakgrunen blev lite ljusblå istället på fotona - perfekt bakgrund! ;-)


Det här fotade jag när jag var ner till hästarna en dag i april. Tre tranor cirkulerade  i närheten och jag passade på att fyra av ett helt gäng med kort.  Man ser ju iallafall att det är tranor! :-DD


En kvällspromenad när jag bara inte orkade sitta inne och glo på tv'n tog jag det här nere i ån. Blev läckrare än jag tänkte mig när jag fotade och helt klart ett av vårens favorit-foton!


Årets majbrasa nere i byn. Den var gigantisk från början, men försvann i ett nafs! (mycket luft)


En liten vitsippa som fastnade i kameran på min och Matildas fotoutflykt här i början på maj. :-) Tog massor av kort då, men det fanns inte så förskräckligt mkt att fota egentligen men några kort blev intressanta och bra.


Den här tycker jag är rätt vacker! (trots ett så simpelt motiv egentligen)


Ett försök att få "flytande vatten" så jag lånade Matildas stativ och tog med lite längre slutartid. Skoj, men helt klart något att öva mer på! :-)


Oxå från vår lilla fotoutflykt.


Vem kan motstå vitsippor?


Var lite fräck och fotade Matilda när hon fotade blommor oxå. :-)

Och som avslutning en liten bubblande tjej som shoppade loss på Rättviks marknad. Hennes val föll på "bubbelpistolen" och hon var helt lyrisk när hon fick komma hem och testa. Tur vi hade en hel dunk med såpbubblevatten kvar sen förra sommaren. :-)





Alla fotograferade bilder på bloggen tillhör © Elisabeth Nygårds.
Kan EJ användas (lånas) utan lov.



Kommentarer
Postat av: Jaana

Såååå imponerad är jag av dina foton; vackert !

Och så vill jag passa på att, sent omsider, tacka för födelsedagshälsningen ! Det värmer i hjärtat, att en sådan långväga vän mindes min dag.

Kram !

Postat av: Britt-Marie Carlsson

Så fint du har gjort här! Dina foton är så vackra!

2009-05-14 @ 09:55:04
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback