Idag behöver jag nog inte göra mer

Klockan är strax över 11 och jag väntar på varmvatten.... PHU!

Gick ner till stallet 8.30 i morse och drog iväg ut på en ridtur. Bäst att passa på innan det blir föööör varmt. (det var redan då 15 grader i skuggan när jag gick så man behövde ju inte frysa precis) Det blev en tur på ca 30-40 minuter med massor av jobb! Inte en lugn stund för den stackars "flodhästen" som tyvärr är av sån modell så han sväller så fort han ser att det börjar växa gräs i hagen. suck... Nåja, kort intensivt arbetspass alltså så både han och jag var totalt genomsvettiga här vi kom hem.

Han fick duscha med hjälp av trädgårdsslangen, och jag... ja, jag väntar fortfarande på min dusch. ;-) Eftersom ridturen inte tog så mkt tid i anspråk så fick jag en snilleblixt att vara lite duktig med fler saker i stallet så jag grävde fram lite tvål och smörjmedel och satte igång och göra rent sadel och träns.... HUA vad skitigt.... hela vinterns smuts tror jag satt kvar på dom.... *pinsamt* Nåja, det blev en rejäl avstädning och insmörjning och det kändes bra. Sen bäddade jag hästens säng (mockade) och filurade lite innan jag travade iväg hemåt i värmen.... phu vad varmt det var.

Inte så ofta jag känner att jag varit så här otroligt nyttig redan före lunch.... fniss.. och med god marginal dessutom. Nu blir det till att njuta av det fina vädret resten av dagen och på eftermiddagen var det tydligen smörgåstårta hos svärisarna eftersom det är mors dag. Gissar att makens syskon dyker upp och div. kusiner oxå kan tänkas. Då är det fullt ös här sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback