Idag går livet i svart-vitt...

Fast inte på nått sorgligt sätt... fniss...
Dagens lektion handlar om svart-vitt (gråskala) och jag har precis suttit en stund och lekt med några olika varianter som jag hunnit höra om bara för att fundera lite på vad jag kan tänkas gilla osv.

Här gjorde jag på skoj en jämförelse....



OK, en är sepiatonad, men det är ju "nästan" svart-vitt.... eller hur? Den är iallafall svart-vit från början och sedan har jag "tintat" den med lite brunt = sepia i slutänden.

Visst är det skillnad på dom övriga 3 bilderna beroende på vad man framhäver osv?
Den längst upp till vänster är mest "normal" jämfört med grundfärgerna på orginalfotot så att säga. Men jag tycker nog den mörkaste längst ner till höger blev mest effektfull....

That's my life today.... black and white. :-DD

Tur jag ska scrappa i FÄRG i morgon.  Då bär det av till Morkarla-träffen. Ska bli så himla skoj. Anne och Tussan har gott rykte om sig att fixa gott käk så dom har lite press på sig. Men med tanke på att jag vet att jag slipper lasange och att det blir smaskig kvällsmat på lördagen så tror jag att dom inte behöver vara speciellt oroliga. :-)

Idag är det underbart väder föresten - att bero på foton...  klarblå himmel, vita molntussar och härlig grönska. Synd bara att det blåser.... kunde ha varit en riktigt fin högsommardag annars om man inte visste....

Dags för lunch säger magen.

Kommentarer
Postat av: Milo

Snyggt... speciellt det i sepia, som jag föredrar! =)



Var du hemma runt 1-2 juni eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback