Snacka om eftersatt blogg

taskigt med nytt att skryta om kanske.... i min *skrytblogg* fniss...

nåja, det är vår (fast det regnar) och det är ljusare på mornarna och faktum är att det ger lite mer energi - tro det eller ej. Förra helgen lyckades jag klämma in både pyssel, ett par fototimmar med en granntjej och ridning. Kändes hur lyxigt som helst - dessutom var det ju kanonväder! Blev så inspirerad på vår lilla foto-tur att jag fick lov att gå hem och fingra lite på köpknapparna på internet i en fotobutik. Och vips kom det hem ett efterlängtat stativ till kameran + ett par andra smågrejer. Fiffigt va? ;-DD

Skulle ju ha visat upp massor av foton här - jag vet, men jag kommer aldrig till skott med att plugga i den där jäkla kameran i datorn nån gång, och jag har oftast inte tid att blogga när jag sitter vid datorn där korten ligger... känns som att det är nått litet problem på linjen här... ;-D  Ska fösöka ta mig i kragen....

Idag har jag iallafall suttit och pluggat PhotoShop igen. Skitkul när det väl blir av. Lyckades pressa mig igenom lektion 7 och lämna in uppgift nr 2 så nu känns det som man är lite "halvvägs" åtminstonde! Det är 10 lektioner som är obligatoriska. En inlämningsuppgift till + en tenta. Sen ska det finnas 6 (?) frivilliga lektioner efteråt som man kan ta del av om man vill oxå. Eftersom dom nu är släppta så ska jag dra nytta av dom oxå innan jag fixar min tenta tänkte jag. Har ju ingen panik med kursen eftersom jag har ända till Januari på mig. Men på nått vis skulle det kännas skönt att göra klart innan sommaren... sen tror jag liksom det kan dra ut på tiden om jag känner mig rätt... risken är ju att man inte gör nått på hela sommaren och sen glömmer ihåg sig lite. (dumt)

Installerade CS4 igår och har testat det lite idag. Skoj att ha ett så bra program billigt och lagligt - en STOR fördel med att gå den här kursen faktiskt! 

Nu är det dag att ta hand om lite fredagsmat.... grillkorv och egna klyftisar - en bra mysmiddag med ungarna. (ok, hur dålig fantasi som helst, jag vet, men kylskåpet förmådde inget roligare och jag vet att ungarna tycker det är gott!)

Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Men OJ så fint du gjort härinne!!! :0)



Kramisen

Postat av: Pysselmyran

Så läckert det var här i bloggen - snyggt foto på nya headern!

2009-05-10 @ 02:17:58
URL: http://pysselmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback