Vaddå lördagkväll?

Snacka om att kasta bort en lördagkväll.
Alltså, vi pratar LÖRDAGkväll.... sånna där lediga härliga mysiga saker som man kan njuta av om hela familjen (nästan) är hemma osv.

Själv jäspade jag mig igenom eftermiddagen över tårtfikat med lillasysters kusiner. Sen jäspade jag vidare och konstaterade att jag nog borde hålla mig vaken för att laga lite mat. Lyckades äta utan att somna med näsan i tallriken men sen var det nästan kört. Blev oliiiiiidligt trött och fick bara lov att inta horisontalläge i soffan en stund. Bara pytte pytte.... jäsp jäsp.

ZNARK! Som ett brev på posten (ok, rätt mycket snabbare kanske med närmare eftertanke) så hade jag somnat. Vaknade efter 20-30 minuter och konstaterade att jag borde vakna och kliva upp... tänkte på det en liten stund och vaknade en kvart senare. Tänkte lite igen och låg och halvlurade säkert 20 minuter till. Jösses... snacka om koma-tillstånd.

Släpade mig upp och fixade läggning av lillasyster och kände att det var ett förfärligt slöseri med en lördagskväll om man inte gjorde nått. Vad som helst - ta reda på kvällen typ. Landade lite vid datorn och sedan framför dansbandskampen (ehhrr?) och här är jag nu... rätt redo att gå och lägga mig. Jäspar som en gris....

Känns ju rätt ok det här... eller kanske inte.
Jösses... har det här med åldern att göra eller? Att gå ut och svänga några lurviga en sån här kväll finns inte ens på samma planet som mig just nu. Orka liksom. Inte för att det hade varit nått alterntiv just ikväll, men bara en tanke liksom. Känner mig inte direkt föråldrad, men dansgolv mm är väldigt far far away just nu. ;-DDD

Nä, sängen är just nu i topp på min "inne-lista", så är det bara.
Godnatt med er.

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Åh, jag förstår dig sååå väl! Det är lite skillnad mot förr, då när man inte var småbarnsförälder. Då spelade det ingen roll om man somnade tidigt en lördagkväll, för då kunde man vara uppe nån annan kväll. Och man hade sovmorgon HELA helgerna. ;)



Hoppas du sover gott nu. ;)



/Tettiz

Postat av: AnnaKK

Eftersom tonårssonen inte är lika långt från ett dansgolv som du (tydligen! Fniss - Eller för all dej mej, också! Hm...) så var det först till att stå ut med oväsendet från hans och kompisarnas förfest en våning ner i huset (den tog tack och lov slut vid halvtio när deras skjuts anlände), och sedan gå och lägga sej tidigt för att stiga upp mitt i natten och åka och hämta hem dem från dansstället.



Det var en underbar lördagkväll här också med andra ord! <:-)



Och det känns nästan som om det var JAG som festade igår, fast att jag t o m var den som fick sova vidare eftersom maken tog på sej hemtransporten... Hur gammal är man egentligen??? 8-X

2009-11-08 @ 10:52:05
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback