... det mesta regnat bort....

fy fääääen vad less jag är på regnet alltså!
Det har regnat PRECIIIIIIIIS hela dagen... och lite till, eftersom det började redan i natt och håller på än = natt åt andra hållet. BLÄ!!!

Gissa om våran gård är en sån där härlig sörja som ungarna brukar blanda till i sandlådan när dom hittar en hink vatten...  så najs. (inte) Försökte mig på konststycket att trippa klafsa över gården i ett par trasiga gympaskor, men insåg lite för sent att det var ingen hit. Tog stövlarna nästa vända.

Eftermiddagens fotostund regnade bort så det visslade. Hade hoppet uppe in i det sista eftersom det såg ut som det skulle kunna dra förbi. Hade järnkoll på klart.se och SMHIs radarbild nämligen. Men regnet växte till sig allt eftersom så det drog liksom aldrig förbi utan hade parkerat konstant. Nåja, man får vara glad för det lilla, vi fick iallafall inte snö!

Nödgades dock ut på em för att fylla på vatten till hästarna. Dom dricker ju dom rackarna fast dom skulle kunna titta rätt upp i himlen och gapa en dag som denna. Tycker dom borde lära sig det. ;-D Vatten är tungt... stackars mig. Blev dock "bara" 50 liter idag - eftersom det regnade. Som sagt - man får vara glad för det lilla. ;-)

Upptäckte dom här små krabaterna när jag satt och fikade på eftermiddagen.

Dom höll på att plundra hela vår rönn på bär. Gissar att dom laddar inför vintern kanske. :-) Var en hel flock, och dom var så tarva på mat så dom brydde sig inte om att jag stod i badrumsfönstret och fotade. Kanske blänkte det en del oxå så dom inte såg mig så mycket, vad vet jag. Spelar kvitta, jag är glad att jag kunde stå där en låååång stund och fota bäst jag orkade. Fåglarna kom och flög hela tiden så det var gott om objekt. Bidde väl mellan 150 och 200 bilder kanske...  det handlar ju om en nano-sekund för att missa skärpan när fåglarna rör sig, vinden blåser och grenen vajar upp och ner beroende på hur många fåglar som sitter på den.

Hittade några guldkorn i samlingen som jag gjorde i ordning.



EDIT- har just lärt mig att fågeln på bilden ovan (och nedan då) är Rödvingetrastar och inte Björktrastar! Trodde det var "same-same" jag, men ack så fel jag hade. ;-)

Tycker faktiskt dom är lite vackra fast det är "ogräs-fåglar". ;-) Vi säger "skettrost" men egentligen är det väl Björktrastar om jag inte minns fel. Finns många namn på dom här filurerna.

Visst ja, det var nu jag skulle plocka fram lite pyssel va? hmmmm...


Kommentarer
Postat av: Chruss

Men gud vilka kort du tar!!!!!

Postat av: Charlotta

Åh vilka bilder !!!!!!!!!

2009-10-20 @ 09:38:45
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback