Fullt på rullen idag.

Vissa dagar har man ju aningens mer än andra att göra och idag var en sån där "mer-dag" helt plötsligt. Inget planerat direkt, men saker har ju en tendens att klumpa i hop sig när det väl börjar. ;-)

Golvläggarna har varit här idag och hällt ut typ 150 liter vatten på badrumsgolvet. Gubben tyckte det var onödigt eftersom vi redan haft vattenläcka... ha-ha-haaaaa. Till saken hör ju att vattnet inte var ensamt utan det var i form som "flytspackel" som det hälldes ut. Antar att det är aningens bättre än rent vatten kanske. :-) Ett steg närmare ett funktionellt badrum iallafall. ;-) Dom ska tillbaka i morgon och göra själva dusch-hörnet där det skall vara lite lutning oxå för avrinning mot brunnen. (rätt bra har jag hört om det är så... fniss)

Så ungefär samtidigt på eftermiddagen roade jag mig med följande:

Letade slang till gubbarna så dom kunde tappa vatten i dunkar för att kunna blanda flytspackel.
Försökte få i mig lite te och mackor som fika.
Spelade spel med dottern.
Svarade i vanliga telefonen.
Svarade i mobiltelefonen.
Surfade lite på datorn - vilket jag dock gav upp ganska snabbt när jag insåg att det började hända lite för mycket annat samtidigt. ;-DD
Avslutningsvis tog jag mig en promenad ner till hästarna och fyllde på 100 liter vatten i hagen.

Sen lagade jag mat och pratade med gubben i telefonen - jo, ni vet att vi kvinnor kan göra det. Två saker samtidigt alltså. (som om inte min lista ovan skulle vara bevis nog på att vi kan göra F-L-E-R än två saker samtidigt oxå... haha)

Nu känns det som om jag vill begränsa mig aningens så jag nöjer mig med att blogga lite. (ooops, lyssnar ju på musik oxå så det gick visst inte att bara göra EN grej...)

I morgon lär det nog bli ungefär samma drag som idag. Har en del på att-göra-listan som inte hanns med idag på jobbet + att jag troligen får lov att bränna ner till Blge och handla lite födelsedagspresent till sonen som fyller på söndag. Vi hade visserligen tänkt ge honom lite pengar och en framkörd bil med nosen mot en leksaksaffär så kunde han få välja lite själv, men samtidigt inser man ju att NÅTT måste man ju bara få när man vaknar - eller hur? Bara att sätta sig in i hur det skulle vara om man var 11 och inte fick nått paket. .  (själv blir jag lika grymt besviken varje år fast jag är vuxen, när jag inte får någon present alls på min födelsedag. Fast jag redan räknat ut att det kommer bli så. Underligt det där.)  Så, ja, en tur till Leksaksaffären får det bli, kombinerat med köpa-lite-vinterkläder-till-barnen-när-man-ändå-är-ute-och-åker, plus en tur förbi kontorsvaruhuset för att plocka upp lite påsar eftersom det skall mässas nästa helg igen. PHU.

Sen hoppas-hoppas jag att det är hyfsat väder i morgon så jag kan sticka iväg och fota en kompis barn med lite flygande höstlöv runtomkring. Tyvärr har dom lovat nederbörd av nån äcklig sort i dom här krokarna så risken är att vi får ställa in och hösten försvinner i ett nafs. Synd att det inte fanns tid idag, för idag har det verkligen varit strålande höstväder och härligt varmt i solen på dagen. Men, men... vissa saker styr man helt enkelt inte över. Så är det bara. :-) Annars får jag väl bara njuta av att det är fredag. ;-)

Och på lördag ska vi inte ens prata om. DÅ SKA JAG PYSSLA!! Herre gud vad jag ska pyssla. Och jösses vad jag inte ens planerat ett smack vad jag ska pyssla med. Och tro inte för en sekund att jag plockat fram några saker. Lär få gräva frenetiskt på fredag kväll för att få fram något i röran som ev. går att använda. (rafsar väl ihop nått som ligger överst misstänker jag...) Har iallafall en bunt framkallade kort sedan länge som ligger här - alltid nått. Så det bör nog vara minsta bekymret. Just snyggt annars att komma på det typ NU och behöva ha korten i övermorgon. Funkar sällan. (jo, Crimson brukar kunna fixa det ev... men det är ju ingen garanti precis)

Slut på svammel.
Har ni tur så kanske det blir nått pyssel visat här i bloggen efter helgen. Skulle kunna vara en chans på miljonen ungefär.... plötsligt händer det!


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Go´morron!



Nä, ingen snö här denna morgon - men den kommer onekligen närmare och närmare för var dag som går just nu... Brrrr!



Däremot singlar det ner massor av löv från träden här utanför fönsterna ser jag, så nu är det väl snart slutfotat med vackra lönnlöv mm för den här hösten... Knallgula asplöv i solsken mot en dramatisk mörkblå himmel i bakgrunden var förresten ett motiv jag hade på näthinnan igår, men det gick inte att parkera bilen just där och då - så det blev inget foto. Idag är himmlen tyvärr bara dassigt grå...



Full rulle i helgen då - ha det så skoj!!! :-) Själv ska jag KANSKE till Växjö i morgon...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback