5 av 8 är väl bra?

Idag kändes det som litan på "att-göra-grejjer" var på tok för lång i huvudet. Enda sättet att råda bot på det är att helt enkelt skriva ner och stryka allt eftersom man får det gjort.

Det blev 8 saker på min "lilla lista". PHU!

Men så här vid dagen slut (nästan) så har jag lyckats stryka 5 av dom 8 sakerna + hunnit med ett par som inte alls fanns på listan från början så det får nog betraktas som rätt bra ändå känner jag.

Resterande 3 saker kan göras i morgon. Man är ju inte mer än människa! :-D

Sånt här kan stressa mig till döds - och säkert vilken annan som helst oxå - men faktum är att knepet är att skriva ner minsta lilla grej och beta av. Är man smart börjar man med det som är mest akut och tar kortast tid, då får man börja stryka direkt. Sen är det bara att beta av och stryka. Man känner sig mäkta stolt när man börjar få ett par streck på papperet och sen är det inte alls lika stressande.

Faktum är att ibland kan man till och med få stryka saker som man INTE har gjort!! Det kan vara nån annan som gjort det åt en, eller så var det inte så viktigt som man först trodde. :-) Oavsett anledning så är det viktigt att få stryka dom sakerna med.

Nu ska jag avsluta mitt jobb och ta hand om två busungar. Lillasyster har en kompis här idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback