Bidde en mys och fotokväll...

Efter kvällsrejset så blev det en myskväll med barnen.
Fick hem nya filmer från LoveFilm idag och då var en av dom Björnbröder II, så den kollade vi på och åt lite popcorn till. Mysigt.

Sen när ungarna var stuvade i säng så fastnade jag så klart här. Laddade in det jag fotade på eftermiddagen och har redigerat lite mm.

En liten fotokavalkad....

Dom här fotade jag när jag var ute på promenad. Dom låg så läckert på ett bord där det såldes "honing". :-) Och "honingen" kommer här...


Kunde inte bestämma mig om fokusen skulle vara på burken eller rönnbären, men när jag kollade i datorn sen så var detta ändå det bästa. Blev lite diffust med skärpan på glasburken liksom.

Promenerade ut till dom här "fårskallarna" och tog några kort. Dom tyckte jag var ganska läskig efter en stund och drog iväg längst bort i hagen... fniss...


Himlen var ganska tråkig, men åt ett håll fanns dom här söta molnen samlade och det blev ett försök att få fram dom hyfsat på bild. Vet inte om det gör sig eller inte...


Gick förbi min lurvtuss oxå. Lagom fet i sina bästa år... eller nått... Ehrrm!
Sätter vinterpäls som en häst (haha!) just nu så han är totalt orkeslös. Tänk själv att springa runt med dubbla täckjackor nu när det är närmare 18-20 grader ute på dagen!

Det här blev rätt skoj. Synd att jag inte fick bättre fokus på hoven som är lyft. Men det gick liksom inte att fokusera på den direkt, jag väntade med att trycka av tills han gick nämligen... ;-)

Nu ska vi se, nu är jag och springer runt huset i hopp om att hitta nått skoj. Brukar jag aldrig göra direkt, men den här herrn följde med mig runt. ;-)  (Zeke)

Jag är ingen svampfantast, men det är fasligt vad jag fotat svampar i år. HAHA! På nått vis blir dom så läckra när man fotar dom på deras egen nivå - det är väl för att man aldrig ser dom så annars, man befinner ju sig typ 1½ meter över backen och ser bara hatten...  Bidde lite dålig skärpa men det upptäckte jag inte förräns nu när dom kom in i datorn så det får vara så - nu är det natta ute så det går inte att springa ut och fota om... ;-)

En enda solros har vi som växer på gården i år. Den står i potatislandet! ;-D Men vacker är den så jag fick lov att gå dit och knäppa ett par kort så klart. En av dom finaste rosorna som finns.

Och en sista liten krabat som jag upptäckte på väg in... det satt visst fullt i sånna här och käkade upp bladen på krasse-blomman som klättrar bredvid dörren. Undra vad dom ska bli när dom blir stora? Gick iallafall in och hämtade macrot och skruvade sedan dit en mellanring och fotade lite. Tyvärr blåste det så det var rent ut sagt s-k-i-t-svårt att få en vettig bild när man har så oerhört lite att spela på när det gäller fokus och skärpa. Får prova nån dag när det inte blåser och hoppas dom inte har gått och puppat sig. ;-)

Japp, det var min fotoeftermiddag det...
Rönnbär, får och häst är fotat med teleobjektivet. Katt, svampar och solros är fotat med 17-55 och larven med macrot som sagt.

Ha en härlig kväll.


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Tack gode gud att du avslutade med att tala om vilket objektiv du hade använt till vad! ;-) Jag blev ju halvt frustrerad av att inte veta medans jag beundrade fotona - som jag för övrigt tycker är superfina allihopa! Fast fårskallarna blir ändå en lite extra favvo!! :-D



Idag har vi haft det så uppställt i vardagsrummet så att kamerorna överhuvudtaget inte har varit åtkomliga! Men handväske-kameran (kompkaten, alltså!) har däremot varit med i köket hela dagen - och där har det faktiskt hänt en hel del redan. :-)



Postat av: lenislenis

Du tar verkligen snygga kort!

Gillar framför allt katten och larven. Vad har du för kamera? Det verkar som dus ålt din gamla och uppgraderat dig kanske?

2009-09-13 @ 22:49:20
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback