Höstkvällar

Det är inte utan att det faktiskt är VACKERT nu om kvällarna. ;-)

Igår såg det ut så här när jag var ner och kollade hästarnas vatten.

Fick lov att fuska lite dock - har mixat två kort för annars hade man inte sett marken alls om himlen skulle vara bevarad så läckert. :-) Fast det behöver jag ju inte tala om. Låtsas att ni aldrig hörde.

Nu ikväll är det lika vackert. Nu är det dock lite senare än vad bilden ovanför är tagen och solen har gått ner och det röda på himlen brer ut sig i molnen som är kvar. Mysigt. Kunde dock inte gå ner med kameran ikväll, synd.

Verkar inte vara så nöffigt här i huset som tur är, dottern är pigg för att ha feber och hostan har minskat och snuvan har runnit till. Just nu sitter vi här vid köksbordet hon och jag. Hon sitter och skriver namnen på alla sina dagiskamrater och jag bloggar lite. Men begripa... ungen har inte fyllt 5 än och sitter nu här och ljudar namnen och skriver sedan. Ibland hinner hon före mig och ibland får jag rycka in och ljuda nästa bokstav. Blir lite smått impad faktiskt. Tror hon har koll på alla bokstäver faktiskt, både att skriva och att läsa. Snart får hon nog ihop orden på papperet oxå och börjar läsa. Verkar inte vara långt bort om hon klarar av att skriva så bra.

Börjar väl bli dags att hoppa i säng för vissa av oss, men å andra sidan så sov hon både längre i morse och nån timme på eftermiddagen så det är väl förståligt om hon inte är direkt trött nu. Vi får väl skriva ett papper till först. :-)

Ska nog föresten börja fundera på att rota fram nån väska och börja packa lite inför helgen. Ska ju ha en del prylar med till mig själv oxå... typ ombyte och sånt. Myck´e grejjer bli´re. ;-) Känns som det blir mer för varje gång man åker iväg. (konstigt va?)


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

He-He! Nä, sina bästa bildbehandlingstricks ska man så klart behålla för sej själv! ;-)



Skönt att det verkar vara en vanlig förkylning bara som dottern har åkt på - för hur kul hade det varit om DU hade börjat grymta lagom tills det var dags att åka iväg till mässan! 8-X



Packa nu, och hörs vi inte mer innan du åker så önskar jag dej en jättetrevlig helg! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback