Mycket snack - lite verkstad.

Idag kom papperen till högskolekursen (Foto - visuell komunikation) så jag har varit duktig och loggat in och anmält mig - dvs svarat "här" på uppropet. ;-) Skoj - liksom lite mer bekräftat att man faktiskt kommit in på den kursen och får vara med.

Kollade lite på ytterligare en kurs på högskolan som är förlagd till Falun, även den på 7,5p - dvs 25% ungefär. Skulle vara intressant och roligt att gå den i vår kanske. Man kan ju alltid söka... så får man se hur det ser ut efter nyår när den dagen kommer. Där är man dock närvarande en eftermiddag/kväll i veckan, men det är ju fullt möjligt att ta sig dit.

Nu ikväll har jag varit iväg på möte i fotoklubben uppe i Rättvik. Tror det var nån form av höstkänsla som infann sig eftersom vi var hela 19 personer på mötet. Har nog aldrig hänt så länge jag varit med. (ca 1 år) Blev betydligt mer snack så klart och det var riktigt skoj.

På väg upp till mötet beundrade jag nytröskade åkrar, små lador, en mysig solnedgång och lite annat smått och gott. Tror ni jag stannade och *fotograferade*???
- näe. orkade inte stanna. (och kunde inte stanna på vissa platser heller)

På väg hem från mötet kröp fullmånen fram, grodor hoppade på vägen och trädens silhuetter tornade upp sig i månskenet. Tror ni jag stannade och *fotograferade* ???
- näe. orkade inte stanna.... 

Men vad är det här?
Blir nästan trött på mig själv. Fast visst, ibland är det ju inte helt praktiskt att bara nita och stanna mitt i vägen för att man skulle vilja ta kort på något så där har man ju en godkänd ursäkt. Får nog ta och ändra min inställning lite framöver om det ska bli nått fotat alls... ;-)



Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Det är det där som är så bra när man är två med samma intresse (fast bara har en kamera!). Jag blir inte heller färdig till att stanna så ofta om jag kör själv och ser nåt spännande från bilen... Men när maken är med (så kör nästan alltid han) och då är det liksom bara att tjoa till, så fixar han stoppet medans jag kan koncentrera mej på kameran och motivet. Får väl se om det blir lika smidigt sen, OM det nu nån gång blir så att vi kommer att ha varsin kamera!? Världens bråk om vem som INTE ska köra, kanske! ;-D



Roligt att kursen drar igång - lova att rapportera lite då och då om vad som är på schemat! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback