Nått som fastnat under veckan

Har haft kameran med mig på eftermiddagarna när jag varit ner och fyllt på vatten åt hästarna och ibland har det blivet ett par kort.  Tyvärr känns dock den omgivningen lite uttjatad för mig så det är väl inte så ofta jag hittar på nåt spännande direkt. Önskar det vore mer blommor eller nått åtminstonde. ;-)

Här är iallafall några bilder av nått jag sprungit förbi.

Var tyvärr lite lätt vind den här dagen så skärpan sitter inte 100 där den ska. Men det blev rätt läckert trots allt. Har 70-200 på, misstänker att det är i princip full zoom.

Och den här glädjespridaren har jag ju med mig emellanåt. ;-) hon fick lite mysko färg på ögonen känns det som, men det orkar jag inte rätta till just nu.

Det här är taget på baksidan. Brukar ta mig en sväng ner för backen mot älven, men även det området är ganska fattigt på nya motiv numera. ;-) Ville dock testa mina nya objektiv lite så om inte motivet är nytt så är iallafall sättet att ta det på nytt.

Och den här lilla sötnosen (Torsten) tordes komma och hålla mig sällskap eftersom Zeke låg inne och sov. Han njuter verkligen när han får hela min uppmärksamhet och vill gärna vara med när jag fotar på gården.

På spaning - blev perfekt när han stannade till där på stubben i ljuset. Gulligt va?

Man kanske skulle ta och ta sig utanför dörren lite idag oxå då. Solen strålar och det är faktiskt riktigt varmt och härligt. Blåser en aning ser jag, men det gör nog inget. Ska ta mig en vända och se över det där häst-vattnet så kameran följer säkerligen med idag oxå. Så länge det inte regnar så har jag bestämt att försöka ha kameran med mig så ofta det går.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback