Nu är vi redo för snö!

Japp, nu kan det komma snö precis när som helst....

... för vi har fått vägpinnar!! ;-DD

Ni vet dom där käpparna som dom gladeligen sticker ner vid vägkanterna och som alla ungar älskar att dra upp och kasta runt överallt, så när snön väl kommer så finns ungefär 10% av pinnarna kvar där dom ska vara. Japp, just dom! ;-D

Notera - dom placerades i vår by 03.15 i morse!

ALLTSÅ - läste du tiden? kvart över jä-la tre!!

Trodde jag hörde i syne när jag vaknat till och råkade höra nån form av lastbil som bromsade in, durrade till, gasade iväg igen. Tanken slog mig bara att det lät som när dom sätter i vägpinnar, men det kan dom väl inte göra *nu* tänkte jag sen när jag fått en blick på klockan. Sen tänkte jag att det är säkert nått skit på G och klev ur sängen för att kolla om jag såg något, men då hade ju bilen redan åkt vidare. Gäller ju att ha lite grannsamverkan menar jag, ifall nån åker runt med lastbil och lastar på lite vad som helst från gårdarna... nån kan ju springa runt och inkassera och slänga upp på flaket och nån annan kör... jodå sånt har man hört!

Men inte här inte... här sätter man ut vägpinnar på LÖRDAG MORGON klockan 03.15. Starkt jobbat. Och sen gnäller dom att dom inte har råd att ploga vägarna när det kommer snö. Men dom har tydligen råd att betala extra OB till nån stackare som skall sitta och åka runt mitt i nätterna och sätta ut vägpinnar. Eller rättare sagt TVÅ personer. En lär ju köra och nån annan stå där bak och plutta i pinnarna i hålen.

I övrigt har det varit en ganska lugn lördag. Ganska lång oxå när jag börjar fundera.... kanske dags att krypa i säng så man orkar vakna i morgon oxå. Man vet ju aldrig, plogbilen kanske kommer i morgon bitti vid 4-snåret eller nått. ;-DDD

I morgon blir det foto hela eftermiddagen - hur skoj som helst.
Gah - det påminner mig om att jag ju skulle inhandla ett batteri på Clas-i-sjön idag... och det gjorde jag ju inte. Får försöka komma ihåg att bränna förbi där i morgon då kanske.... eller inte, spelar ju kvitta, hinner inte ladda det ändå då... suck. Nåja, hoppas batteriet i nya kameran är långlivat, annars blir det ju piss. Jag som ALLTID brukar ha minst ett extra batteri med mig. Nu har jag ju inte hunnit skaffa nått extra, för det var så klart inte samma typ av batteri i nya kameran som i den gamla. (nån som är förvånad?)

Hm, ska ta och sova på det lite så kanske det löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback