oj nu försvann elaka mamman...

... med lite tända ljus och en kopp varm choklad (gjord på riktig kakao) toppat med några onyttiga marsmallows så infann sig den snälla mamman som njuter av lugnet som lagt sig.

Har precis pysslat i ordning en bild som jag tagit med min "nya" (för mig) kamera!! :-) (ni ser leendet från öra till öra va?)


Taget med ett Tamron 90mm macro. (oxå ett nytt beg-köp)

Är inte så gott om roliga saker att fota här hemma, men jag har ju alltid ett tacksamt objekt som gladeligen smilar upp sig framför linsen... :-DD Känns lite tråkigt att visa gamla papperslappar, telefonknappar och en rörig kylskåpsdörr som faller offer när testfingret är på G. :-)

Som grädde på moset fick jag hem en mkt snygg fotoväska som jag beställde från "over there". Nämligen en sån här:


Länk.

Storlek "lite större handväska" ungefär. Vilket var min avsikt. Den ska inte "lysa" kameraväska, utan mer handväska som det finns bra utrymme för en kamera i... om man vill. ;-D
Får plats med ett hus med objektiv på i kompaktzoom-format, + ca 2 objektiv till som inte är allt för stora. Och sen lite småpryttilar omkring och i fickorna på utsidan. Alldeles lagom inbillar jag mig. Får ju inte bli för tungt heller... Väskan har axelrem oxå som inte syns på bilden.

Jo, det har väl blivit några kamerarelaterade inköp på sista tiden, men det var ju liksom tanken oxå. Nu är det bara ett par småprylar kvar (kanske) och en vettig blixt som står på listan. Sen är det over and out för ett tag på den här fronten. Gäller ju att använda det oxå... ;-DD

Och det ska jag föresten göra på söndag!!
Jag och Anna-Lena har bestämt att vi ska åka upp till Boda och fota lite. Vill nån mer hänga med som är fotosugen så går det säkert bra. Om Anna-Lena får bestämma så blir det ett besök vid Styggforsen oxå så det tror jag nog att hon ska få bestämma. ;-D Var eeeeevigheter sedan jag var där. (typ på nån mini-skolresa eller liknande) Skoj skoj skoj... gäller att lära sig den nya kameran nu då... har ju precis fått in alla viktiga funktioner i fingrarna på den gamla. ... typiskt. ;-D Sitter lite olika, så det gäller liksom att hitta rätt bara...

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ja tack, jag vill hänga med på söndag - kan ni plocka upp mej hos min syrra i Borås??? ;-D (Ska dit imorgonkväll på födelsedagskalas, nämligen).



Tänkte "handväska" direkt jag såg bilden på din nya fotoväska, och den föll mej verkligen i smaken! Supersnygg!!! :-)



Och du har fått tag i macroobjektiv, ser jag - men...? Ny kamera OCKSÅ??? Vad då för nån??? :-)



Jag har förresten fortfarande inte lyckats hitta något superintressant på beg-marknaden... :-/

Postat av: Åsa - Scraphorse

Å varm choklad och höstmys! Gud så härligt det lät! Nu har jag kollat i kalendern och jag jobbar tyvärr natten till söndagen, så jag ligger och "snarkar" när ni ska ut o fota - typiskt! :0/ Jag får väl hoppa på nästa gång...!

Kramen!

2009-09-04 @ 12:10:31
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Milo

Vilka fina ögon hon har, dotra! =) Fin bild!

2009-09-04 @ 14:43:41
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback