Fryser ihjäl här...

på allvar alltså!

Shit vad kallt det är!

Vi har runt -20 grader här och lika var det igår. Liiiiite kallt om du frågar mig som kommer från betydligt varmare breddgrader. Skulle helt klart kunna tänka mig en vinter likt den vi hade i Californien. Apselut! Det här är ju apkallt nu när man inte är van...

Trött är jag oxå.... sjukt trött.

På fredagskvällen somnade jag runt 19 och gubben fick väcka mig till Skavlan. Sen somnade jag efter det och sov heeeela natten. Klev upp runt 9-tiden. Härligt. Då kändes det som att dygnet var tillbaka igen på rätt plats.

Misstag...
Somnade till Bolibompa igår kväll. Lillasyster sa:
- Du ska nog ta och gå och lägga dig nu mamma, när klockan var 18.30 och jag satt och sov i soffan. ;-DD
Sagt och gjort. La mig och sov. Vaknade 21.30 och tog mig en dusch nu när det fanns varmvatten. Somnade nån timme senare, men irriterande nog har jag vaknat i princip varje timme i natt. Fick sova lite mer sammanhållet ett par timmar på morgonsidan istället och gick upp efter 9.30. JÄSP!

Att gå upp klockan 07.00 i morgon bitti känns väääääldigt avlägset kan jag ju meddela. JÄSP!

Har knappt gjort nått vettigt alls sen jag kom hem. Är helt sinnesslö...  jo, föresten, jag och lillasyster har suttit och testat nya stämpelinköpen från USA. Det tyckte hon var jätteroligt. Hon hade så tråkigt och ville pyssla lite med mig så då kom jag på att vi kunde ju stämpla lite. Så nu har vi suttit vid köksbordet och lekt med massa nya stämplar. ;-)

Borde gå ut och kolla lite e-mail mm, men det får vänta en stund. Dels för att jag inte orkar och dels för att jag kommer frysa ihjäl om jag sticker ut näbben utanför dörren känner jag. Brrrr.
Tänkte jag skulle ha laddat in korten från kameran till datorn oxå och börjat sortera och se vad jag har för spännande där i egentligen... men det får oxå vänta.  Ha tålamod, det kommer bilder, jag lovar! ;-) Har ju lite att ta igen från 365 dagar 2010 oxå... och där ska det nog bli en hel del kort från USA i det närmaste. Finns ju en del teman som kan passa därifrån skulle jag tro.


Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Varmt välkommen hem till vinter-Sverige och tack för alla roliga rapporter från resan. Förstår att det är en kontrast att komma från soliga Kalifornien och hit till alla minusgraderna. Otroligt att det kan vara så här kallt - och så länge! Här snöar det nu, stoora flingor. Blir innepyssel idag, det är då ett som är säkert.



Stor kram från Ingrid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback