Huston - we got a problem!

*MASSOR AV FULA ORD!*

På morgonkvisten idag har jag roat mig med att slänga väl utvalda delar av soffan i tvättmaskinen igen... *suck* Jag tror bestämt att jag skyllt på fel katt här sist.

Det är en av VÅRA kattor som kissar inne, och vi vet vem han är oxå eftersom han blev tagen på bar gärning en gång när han passade på att kissa i husses jobbväska en morgon. (gissa hur populär katten gjorde sig då - kattorna ligger redan på minus hos maken... ehhrr....)

Jomensåattsåärdetnivet....

Torsten!

Det är TORSTEN som har börjat kissa lite var stans.
Har tvättat en badrumsmatta, en prydnadskudde som hamnat på golvet, soffan då, husses väska... och jag hoppas vid gudarna nu att det inte blir fler saker, då kastar jag ut katten!

Det har ju varit svajnans kallt här i minst en vecka och katten har ju inte varit ute så mycket som han brukar då så jag kan ha VISS förståelse för att han kissat på andra ställen än i kattlådan som Zeke då väldigt gärna går på och ständigt har "inkissad". Man hinner liksom inte springa dit och göra rent hela tiden...  Torsten har iallafall skitit på den lådan, men han har vandrat som en osalig ande runt kanten och trippat på tårna och gjort det han ska lite skyndsamt och sprungit därifrån. Typ...

Nu står det överst på det akuta programmet att skaffa en PeeWee-låda och så ska jag göra i ordning en låda "nummer 2" och sätta i det andra badrummet och så hoppas jag vid gudarna att vi slipper mer kattkiss nån stans i huset. Då överväger jag på allvar att skjuta katten för sånt är jag inte ett dugg road av nämligen! GAH!

Nån som har nån käck lösning på ett sånt här problem? (förutom att det blir sommar och katten är ute mer eller mindre hela dagarna)

Dags för lunch!

Kommentarer
Postat av: Marie Sköld

Kompisen hade en katt (som för övrigt hette Torsten) som hade för vana att kissa inne, men det visade sig att han hade urinvägsinfektion. Några piller från veterinären och problemet var löst! Hoppas det ordnar sig, för kattkiss är ju inte parfym direkt...

2010-01-11 @ 13:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback