HUTTER

med stort BRRRRRR!

Tänkte jag skulle slänga in ett käckt mobilinlägg här med ett kort jag knäppte nyligen på vår termometer... den visar -27,3 grader just nu. ISCH! Lite jobbigt faktiskt.

Har pysslat en hel del idag med, faktiskt riktigt skoj. Tror att det är för att jag kunnat koncentrera mig på pyssel och inte jobb. Har liksom inte haft massa annat jag måste göra först utan kunnat gått och pyssla när jag velat. En bra avkoppling alltså. Behöver nog göra det lite oftare. Vore skönt att komma igång lite mer vid pysselbordet så jag hoppas 2010 innehåller en hel del pyssel för min del oxå.

Gör ett litet förtydligande ang. 365 foton-inlägget nedanför (nr 7) så är inte något av husen på fotot vårat. Det är ett par andra hus i byn som är inspanade när jag stod nere på Sjöbotten och fotade. Tyckte det blev så läckra kontraster med himlen, snön och dom röda husen. :-)

Hittar inget foto i den här datorn på vårt hus, hade tänkt slänga in ett annars...:-)  Men jo, visst bor vi fint, helt klart, men själv har man liksom fotat slut på motiven känns det som. Men jag bjuder gärna in till fotopromenad/rundtur här i krokarna så kanske jag själv kan komma lite utanför ramarna oxå. Finns massor av läckra ställen att fota, det är bara det att jag inte tar mig för och promenerar 1km extra eller åker iväg ett par km med bilen... får absolut ändra på det i år. Skulle vilja fota Djurån igen nu under vintern med massa snö och is. Vore skoj att se hur det se ut som kontrast mot det man fotade i somras.

Idag blev det inget fotande alls ute. Skyndade mig fullt påpälsad ner till hästarna och packade den mat som behövdes och tog mig sedan hemåt till värmen igen. Pälsade väl på mig lite för mycket kanske men hellre vara varm än frysa och då blir nackdelen att man ser ut som en Michelingubbe som knappt kan röra sig istället...

Nu ska vi se till att hålla värmen lite här, kan behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback