Pass Piljetter och Piller...

Det mesta är fixat nu. Passet och Piljetterna till mig själv och Piller till katten. ;-DD

Japp, lyckades komma ihåg veterinärtiden idag och ringde ang. Torsten. Fick penicillin utskrivet så vi testar väl en kur och ser ifall han repar på sig. Han har nämligen betett sig lite underligt förutom kisseriet nämligen så det här med urinvägsinfektion känns synnerligen vettigt.

Soffan är numera preparerad med Vitpeppar (läste tips på internet på en kattsida) så PEPPAR PEPPAR (haha!) så har jag inte behövt tvätta den fler gånger. Känns liksom som det räcker nu. Är lite orolig för sängar etc, men håller tummarna för att han undviker dom ställen som han själv brukar ligga och sova på. (tänker jag smart här eller är jag bara blåögd som tror att kattor är så smarta?)

Jobbigt kallt har vi fortfarande oxå. Runt -16 just nu och eftersom det är "varmare" blir luften fuktigare så det känns minst lika kallt som när det var -30 tycker jag. Jobbigt. Kommer nog få en värmechock när vi kliver ur planet... HAHA - fast det bara ska vara runt +20 där enl. uppgift, men snacka om skillnad liksom!

Det lär väl knappast bli några "365-foton" uppladdade när jag är borta, men dom kommer väl intrillande i flock sen efteråt kanske. Misstänker (och hoppas) att jag har en hel del bilder med mig hem. ;-)

Dags för ett sista jobbryck för idag innan det behöver stå mat på bordet.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Jaha, resfebern stiger för var dag nu!? :-D När är det ni åker???



Gillar absolut din fotoväska, fast jag tror ändå inte det är riktigt rätt modell för mej... Fast... Kan du ha teleobjektivet monterat på kameran i den?



Jag gjorde en egen "kameraväska" ifjol av en helt vanlig axelremsväska, och då använde jag en liten fnutt-väska som jag fick med 450D:n när jag köpte den som insats, eller vad jag ska säga. Kameran nerstucken i den, och så allt annat man också vill ha med sig i själva väskan då på båda sidor om insatsen - om du fattar hur jag menar. :-) Det funkade även med teleobjektivet påmonterat, men det går inte med 40D:n! Den är för stor för "insatsen", plus att det inte heller skulle gå att dra igen axelremsväskans dragkedja... :-/



Nu har jag iallafall "byggt om" fotoryggsäcken så att det går att använda den till att åtminstone transportera 40D:n + telet. Men jag fick lägga kameran på ett annat håll än vad som är meningen, så nu finns det noll smidighet ang att få upp den. Men om jag bara ska ha den med mej i bilen eller dylikt så är det okej... Tills vidare iallafall! Nån gång ska jag väl lyckas hitta en passande väska... :-)

Postat av: Hönan/Anna-Lena

Såg en väderprognos på vädret, det sa +14 och regn ons-tors nästa vecka, det vill vi inte tro på va???

2010-01-14 @ 23:02:46
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback