Söndagspromenad

Blir nästan imponerad av mig själv. Har haft med kameran ut 3 dagar av 3 möjliga det här året! ;-DD

Fast jag ska inte säga så mycket mer, jag vet att det dröjer inte länge förrän jag varken har ork, tid eller lust att ta med kameran. Då faller det mesta. Men man ska vara glad för det lilla, och det är jag!

Det var lite tråktrist väder idag. Inte den minsta ljusglimt och inte det minsta något annat heller som kunde vara spännande. Allt var bara jämnt grått... eller vitt kanske man ska säga?

Skulle vilja åka iväg och fota nån stans... nån som har nått förslag på nått trevligt att fota? Träffas ett gäng och fota tillsammans kanske? DET är jag sugen på iallafall. Lite busiga vinterbilder eller nått...

Dagens bilder (+ korpen i föreg. inlägg) ser ut så här:

 

 

Här är min lilla luddboll. :-)
Just nu har dom lite viloperiod, passar ju ypperligt eftersom det blev rätt kallt här ett tag + att det är skönt att få göra annat över jul och nyår och *hinna* slappa!! När man för en gångs skull är ledig behöver inte halva dagarna gå till stallet liksom. Så viloperioden fyller sin funktion för både oss och hästarna. :-)

Igår började jag pyssla i min pysselhörna! WOW!
Gjorde färdigt layouten idag. Inget mästerverk, det är mycket rost i maskineriet än så länge, men jag tar det med ro... kommer väl igång så småningom hoppas jag. Det är inte riktigt städat i pysselhörnan ännu, massa gamla lådor mm som skall bort därifrån så jag har inte fotat ännu. Vill att det åtminstonde ser liiiite prydligt ut. :-) Känner mig rätt nöjd med systemet faktiskt så här långt, får väl se när man börjar använda det om det fungerar. Min stora fasa är bara att åka iväg på träffar eller nått, för då kan jag aldrig plocka ihop nått vettigt och ta med mig... suck. Får satsa på att förbereda kit igen att ta med, det brukar minimera utrustningen en aning. :-)

Börjar pirra ordentligt i resetarmen nu... på onsdag är det 2 veckor tills vi åker till USA. Skriver små  listor i telefonen för att komma ihåg vad jag vill köpa och hinna titta på... fniss... Nån som har några tips på vad man bara inte får missa när man är i det stora landet? Vi kommer ju vara i Anaheim, strax söder om L-A. Det är där Disneyland är bl.a så det ska vi ju helt klart vara på en dag, om inte annat bara för att fylla ett minneskort i kameran. ;-DDD

Föresten så har jag kommit in på en högskolekurs i Falun nu under våren. Skoj. Den heter Foto 1 och kommer tydligen att vara på torsdagkvällarna. Inte riktigt varje vecka såg det ut, men ca 3ggr i månaden i snitt. Tyvärr missar jag dom två första gångerna eftersom vi är i USA, men jag hoppas det går bra ändå. Måste ta kontakt med den som håller i kursen och meddela att jag vill vara med iallafall. :-) Får bli ytterligare att sätt att utveckla fotograferingen under 2010.

 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Mmm, med lite fotoutmaningar som ligger och gnager i bakhuvudet mest förjämnan, så blir det onekligen lite lättare av att man tar sej ut med kameran - allt som oftast till och med! :-)



Fina vinterbilder du bjuder på i detta inlägg - så vackert med all snön, och sen är det ju något nästan magiskt med hästar i snö!?



Vad spännande med USA-resan!!!



Hoppas det är okej att bli med på fotokursen även om du missar några gånger där i början - men du får väl erbjuda dej att visa ett bauta-bildspel med foton från USA när du väl kommer!? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback